Totaal aantal pageviews

zaterdag, oktober 31, 2020

RS80 Dordrecht /15 km




Op weg naar Dordrecht......we gaan daar de 15 km van RS80 lopen, de route die Joop bedacht heeft. Rond het middaguur komen we aan bij Het Polderwiel waar de oorspronkelijke start is, maar vanwege de huidige coronaregels kunnen we daar niet naar binnen helaas. Vanaf het parkeerterrein begint onze route richting het buitengebied. We lopen grotendeels over dijken langs de Wantij, een uitloper van de rivier de Beneden Merwede. Bij de brug over het Wantij moet ik enorm plassen, dus dan maar een bosje opzoeken. Gelukkig heb ik mijn Uixi, een plastuit zodat ik niet met de billen bloot moet hahaha! Een oplossing voor elke vrouw.

In de wijk Merwedepolder-Oost lopen we door parkachtig gebied en ik zie een fitness toestel. Een leuke gelegenheid voor een grappige foto. Na ongeveer 5 kilometer gaan we op een bankje zitten voor een banaantje en een crackertje, het is inmiddels lunchtijd maar nog iets te vroeg voor de meegebrachte lunch. Het uitzicht is mooi, over een grote waterplas De Grote rug, een spaarbekken vlakbij het haventje van Dordrecht.
We zijn op weg naar de golfbaan Crayestein waar we omheen mogen lopen. Onderweg komen we veel fietsers, wandelaars en honden uitlaters tegen. Bij 8 km hebben we even een stuurloos momentje want we komen niet uit de beschrijving. Gelukkig heb ik ook de route op mijn telefoon staan en zo lukt het ons de route terug te vinden. We lopen op een wielerbaan en zien de oorspronkelijke rust bij het clubhuis De mol. Buiten staan bankjes dus een prima gelegenheid voor een lunch. In de route zit een aanwijzing naar de Stay Okay maar die slaan we over.
Na de lunch hebben we weer even een stuurloos momentje en op dat moment word ik gebeld door mijn werk en Hans bekijkt dan de aanwijzingen plus route. Na het gesprek lopen we verder want nu is het ons wel duidelijk waar we naartoe moeten.
Onderweg komen we wandelaars tegen die de 25 lopen, zij zijn wel verkeerd gelopen.
Het Kors Monsterpad is heeeeeel erg lang, tot het bruggetje over de Wantij. Dan langs het Bilderbos en weer een lange laan waar Hans een foto van maakt. De herfst doet de bladeren van de bomen kleuren, een prachtig gezicht.
De Noordendijk roept herinneringen in mij op aan de Kennedymarsen van RWV die ik drie keer gelopen heb.
We bekijken de mooie huizen langs de dijk en dan zie ik in de verte het station Dordrecht Stadspolders, dat is vlakbij de finish. 
De oliebollenkraam bij het winkelcentrum ruikt lekker maar ik vind de rij te lang om erin te staan voor een oliebol. Aan het eind van de middag stappen we in de auto en rijden voldaan weer terug naar huis en genieten na van een fijne wandeling! Onderweg stoppen we voor een cappuccino to go, dat heb ik wel gemist vandaag!


Meer foto’s hier 



Geen opmerkingen: