Totaal aantal pageviews

woensdag, juni 01, 2022

Vierdaagse training nr 2 / 31-5-2022 / 30 km



De tweede Vierdaagse training zit erop! Gisteren had ik een vrije dag dus die heb ik goed benut. Wederom besluit ik van huis naar Rotterdam te lopen, met als finish het Erasmus MC. 

Om 07.15 uur, iets vroeger dan de eerste keer vertrek ik richting het park Mallebos maar al snel krijg ik weer kramp (jeetje als dit de opmaat is voor Nijmegen…..) zoek ik de struiken op, het is toch nog lekker rustig.
Opgelucht besluit ik lekker door het bos te gaan en richting het Carlton Oasis hotel te lopen. In het bos lopen ook een dame en heer achter mij, zij lopen iets sneller en ik laat hen voorgaan bij het “bomenlaantje”. Als ik dat niet gedaan had, was ik de eerste geweest die het reetje op het pad zag! Wat schattig. Nu sprong hij weg voor het stel en had ik het nakijken.
Ik steek de Groene Kruisweg over naar het volgende park, het Hartelpark. Hier heb ik heel wat voetstappen liggen omdat ik bij een hardloopclubje zat en hier vaak onze trainingsrondjes hadden. Herinneringen komen naar boven, altijd leuk!
Bij het clubhuis van hetzelfde hardloopclubje zie ik een eenzame hardloopster en ik herken Elly! Ik zwaai en roep naar haar en we maken even een babbeltje. Ze vindt het stoer dat ik in mijn uppie aan het wandelen ben en dan zo’n eind! Tja….ik moet toch trainen en dat kan ik beter in mijn uppie!
Dan ga ik de Spijkenisser brug weer over en dezelfde scholieren passeren mij met hun mobiel in de handen niet lettend op wat voor hun gebeurt. Zucht. Bijna word ik aangereden door zo’n sufferd die met z’n drieën naast elkaar rijdt! Maar afijn….ik kom heelhuids aan de overkant. Dan ga ik weer het Hoogvlietse park in, het Ruijgeplaatbos. Hier zie ik een zwanen paartje met jonkies, zo schattig!
Als ik het park doorgelopen ben kom ik bij mijn eerste rust, de Mac! Lekker een kopje cappuccino drinken en ik zit al op 10 km! Dat gaat best vlot!
Na de rust loop ik verder door het Hoogvlietse park en door het Valckesteinse bos. Aan het eind van het lange pad loop ik nu anders dan de eerste keer en ik hoop dat ik goed ga omdat mijn telefoon niet goed opgeladen is en ik niet op de gps kan kijken.
Een stukje onverhard pad van ongeveer 400 meter brengt mij naar het dorpje Rhoon waar ik door de stille straatjes loop. Ik ga nog even op een steen zitten want ik weet dat ik geen bankjes meer tegen ga komen op weg naar de tweede Mac in Rhoon. Die bereik ik na 20 km! 
Mijn honger stil ik door het eten van een croissantje met jam en natuurlijk een cappuccino. Ik moet nog 10 km en begin het toch een beetje zwaar te krijgen, mijn spieren willen niet zo…
Op weg naar de Kromme zandweg kom ik een dame tegen die zegt: Hey ook gezond bezig! En ik draai me om en zeg: ja, heerlijk aan het trainen voor de Vierdaagse. Zegt ze: oh dat heb ik vroeger ook gedaan maar nu hou ik het geen uur meer vol. Nou zeg ik, ik mag 30 km en daar doe je wat langer over dan een uur! Oooh wat knap zegt ze! Nou veel plezier en succes bij de Vierdaagse! 
Altijd leuk zulke ontmoetingen…
Inmiddels aangekomen in het Zuiderpark zoek ik een bankje om mijn meegebrachte eten op te eten en effe de benen van de grond! Poe het is best warm ook, even bijkomen. De eerste keer dat ik hier was regende het keihard, nu kan ik genieten van het mooie park en het frisse groen. 

Na deze korte rust ga ik weer verder richting Dordtse straatweg en dan ben ik bijna bij de Erasmusbrug. Ik ga deze keer aan de andere kant lopen en als ik aan de overkant ben niet meer langs het water lopen naar de Parkkade maar linea recta naar het Erasmus MC. De finish wacht! 
Ik klok precies 30 km als ik in de hal aankom en koop bij de AH to go nog een koffie. Zo blij dat ik er ben! Hans komt ook nog even en kletsen wat als ik bijkom van deze wandeltocht. De volgende keer ga ik hem andersom lopen, lijkt me ook heel leuk.
Ik ga weer met de metro terug naar huis.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een stoere tocht. Wij vinden fietsen fijner. Ben je sneller van Anaar B. Achter af, goed voor bereid op Nijmegen. En je ziet en hoor nog eens wat onderweg.💪👍