Totaal aantal pageviews

zaterdag, juni 11, 2022

RWV Schie-Delfland route 11-06-2022 / 15 km





Vandaag de Schie-en Delflandtocht van RWV gelopen met Hans samen. Omdat het nu sinds Corona eerder regel dan uitzondering is heb ik ons via internet ingeschreven. Sabine appte vorige week of ik zin en tijd had om bij het startbureau te helpen, dat doe ik graag en met plezier dus ja, het wekkertje ging weer vroeg vanmorgen. Even dacht ik: “waar begin ik aan, ik wil slaaaaaapen!” Maar ach, eenmaal op de fiets ging het best. Ja, ik ben met de fiets naar Schiedam gegaan. Kostenbesparend tegenwoordig vanwege de absurd hoge benzineprijs maar ook pure noodzaak, zoonlief heeft de auto geclaimd dus ja..

Klokslag 7.00 uur kom ik samen met Danyell het terrein op van korfbalvereniging DWS. Zij komt ook het startbureau ondersteunen. Met Astrid, Sandra, Tiny en Julia helpen we de wandelaars op weg.
Als de meeste wandelaars vertrokken zijn komt Hans aangelopen en kan ik ook de benen strekken. Het eerste stuk is al prachtig door het Beatrixpark en dan zo naar Windas en de Zweth, lopen langs het water en over de grindpaadjes. Veel mooie natuur onderweg en jonge eendjes en zwanen gezien. Een brugmomentje ontbreek natuurlijk niet. 
Na 5 km komen we bij de verzorgingspost van RWV en Astrid en Frans bieden ons wat te drinken en eten aan. Heleen zien we hier ook zitten en we kletsen gezellig. Na de rust lopen we gedrieën te kwekken tot de volgende rust bij de Drie Maassteden. Heerlijk naar een schoon toilet en een lekker bakkie koffie gaat er wel in!
Fred loopt langs en ik denk, waar istie nou gebleven, ik ga even kijken. Maar hier is geen gele rakker te krijgen dus Fred is doorgelopen zei ik tegen Hans. Heleen is ook vertrokken en lopen Hans en ik weer samen de rest van de route. Langs het Vlietland/SFG ziekenhuis en een stukje langs de Rijksweg waar je niets van ziet want er staan geluidswanden die begroeid zijn met klimop. En ik zie de fietspaden waar ik vanmorgen ook gefietst heb, ik weet nu dat we dichtbij de finish zijn. Na op de kop af 14,8 km gelopen te hebben klokken we uit en zien daar Fred zitten, die is inmiddels ook binnen na 25 km gelopen te hebben. Een gezellige nazit volgt, met een biertje natuurlijk! Heerlijk buiten in het zonnetje genieten we na van de mooie tocht! RWV bedankt weer voor de ouderwets mooie route en fijne verzorging!

1 opmerking:

koos&els zei

Stoer hoor, eerst op je stalen ros, San 15 km. Je voeten achter na. Chapau.