Totaal aantal pageviews

zaterdag, februari 18, 2023

Winterserie Leerdam 18-2-2023 / 21 km




Zaterdagochtend stappen Hans en in de auto om naar Leerdam te rijden, voor een 20 km tochtje bij WSV Prins Bernhard. Sjaak appte nog dat hij en de dames ook gaan en zouden de doppen meebrengen. Als we aankomen op de parkeerplaats staan ze achter ons! Dus ook meteen de doppen in de auto gedaan, nog bedankt daarvoor.


Ik had mij online aangemeld dus lekker snel weer buiten en op pad! Maar als ik de routebeschrijving zie, slaat de schrik om het hart…..we beginnen met maar zes aanwijzingen en dan rust…die op 6,9 km zit!! Poehee…….😖

Nou, over deze km’s heb ik dus weinig te melden, behalve dat we aan de rechterkant van de Linge lopen. We lopen langs een gehucht genaamd Kedichem, nog nooit van gehoord. Met mooi weer zal het er prachtig zijn, nu waai je uit je verschoning en het miezert af en toe dus poncho aan en poncho weer uit en weer aan……verder is er niets te beleven dus de ene voet voor de andere dan maar, we komen vanzelf wel bij de rust. Die blijkt iets eerder te verschijnen want er is een routewijziging. Wat een mazzel ☺️

De rust is een mooi hotel aan de Linge, en zo heet ie ook! 🤣 lekker origineel….maar de koffie smaakt heerlijk, lekker bijkomen.

En dan maar 13 aanwijzingen tot de volgende rust op 16,6 km! Ook alleen maar recht toe recht aan! Niets te beleven of te zien, dus het wordt afzien tot we bij De Schakel aankomen, de tweede rust in Leerbroek. We hebben wel grotendeels de harde wind in de rug, dat is mazzel. Alleen raak ik in gevecht met mijn haar omdat de wind te hard waait voor mijn petje waait het alle kanten op, zo irritant. Note to myself: doe een haar elastiekje in je tas! Ik heb een post elastiek heel toevallig om mijn poncho gedaan, die heb ik dan maar gebruikt, je moet toch wat? In het plaatsje Nieuwland maakt Hans een foto van mij bij een plaatsnaambord, deze heb ik nog niet. Met mijn haar in een knotje…pffff….

Wat ook irritant is dat we alleen op autowegen lopen, sommige chauffeurs houden geen rekening met wandelaars op hun weg en rijden de vouwen uit onze broek! Gevaarlijk ⚠️ 
Bij de rust aangekomen nemen we een frisje om ons verder op te laden voor het laatste stukje, nog 4,5 km! Gelukkig is het echt nog maar een klein stukje en er zit zelfs een soort van variatie in, we mogen via via over een grasveldje lopen, naast de weg! En door een mini natuur stukje. Toch nog wat afwisseling 🤣

Eindelijk zien we de sporthal opdoemen en kunnen we ons afmelden. 
Deze tocht gaat niet op mijn favorieten lijstje! Desondanks was het een goede training, een training op afzien!!!! 😜✊ Weer 21 km bij geschreven en het was leuk om Sjaak en de meiden weer eens te zien en te spreken!

1 opmerking:

Fred van der Horst zei

Tja er blijken talloze wandelverenigingen in onze regio te zijn met parcoursbouwers die echt niet weten 'hoe' je een behoorlijke wandeltocht uit kan zetten. Recht toe recht aan over wegen met passerend verkeer ?. Ook rusten na 6 km ?? Zo vroeg in het jaar zijn er ook nog niet zoveel keuzes voor tochten. Maar goed jullie hebben toch maar een 'frisse neus' kunnen halen.