Totaal aantal pageviews

zaterdag, februari 19, 2022

RS80 Woerden 19-2-2022 / 15 km

Als een vriendin vraagt: ga je mee de 15 km lopen bij RS80 wat doe je dan? Natuurlijk ga je dan mee….gezellig om na zo’n lange tijd weer samen te lopen! 

Na het gebruikelijke werk aan de starttafel kan ik er tussen uit om een rondje van onze eigen route te lopen samen met haar. 
We gaan op pad vanuit een nieuw startbureau in Woerden, Proeflokaal Bregje. Sinds jaar en dag was Brediushonk de start in Woerden maar dat kan helaas niet meer en dit is een mooi alternatief.
Vergeleken bij gisteren toen Nederland zuchtte onder orkaankracht, is het vandaag heerlijk weer. Wel winderig maar de zon schijnt dus het doet vriendelijk aan. We kletsen en kletsen want we moeten veel inhalen! Daardoor heb ik niet echt oog voor de omgeving maar Syl des te meer. Haar fototoestel maakt overuren! Ik zie de foto’s wel via Facebook 🤣
Langs de Oude Rijn is het heerlijk lopen en veel te zien. Ook langs de Cattenbroekse plas is het niet vervelend lopen er is veel te zien. Dan gaan we de A12 over en richting Linschoten, daar is de rust waar we allebei wel naar uit kijken! Het dorpje Linschoten ziet er pittoresk uit met een bakkertje een klein winkelpleintje en een viswinkel waar de gebakken vis de boventoon voert. Syl zegt wil je een visje? Eeehh….nou nee ik wil een koffie😆🤣 ik ben er echt aan toe nu!
En dan eindelijk na meer dan 10 km, het Wapen van Linschoten is de rust en wij worden gewezen op een eigen ruimte, speciaal voor wandelaars. Met speciale koffie…..in een kartonnen bekertje dat dan weer wel. De appeltaart moeten we er maar bij denken of je kan een droge gevulde koek nemen. Nee dank u…..
Dan lopen we weer richting de finish. Syl blijft foto’s nemen, van mooie huisjes en vogels in de lucht. Ik zeg oh leuk die geiten…..ehh ganzen natuurlijk 😜😂 wat zat er in die koffie Ien? 
Onderweg komen we omgevallen bomen en struiken tegen, gelukkig niet op het wandelpad. Ook huizen met omgevallen tuinhekken en afgevallen dakpannen. Orkaan Eunice heeft goed huisgehouden!
Als we bijna bij de finish zijn komt Syl een bekende tegen en maakt even een praatje om vervolgens aan te komen bij de finish. Haar bus komt er zo aan dus ze gaat er meteen weer vandoor terwijl ik plaatsneem achter de starttafel, even bijkomen! 
Ik heb genoten van de route en van de gezelligheid zo samen! 

Geen opmerkingen: