Totaal aantal pageviews

zaterdag, juli 24, 2021

Alternatieve Vierdaagse 2021/ 20-7 t/m 23-7/ 4x 10 km


Meer foto’s klik hier

Net zoals vorig jaar gaat de Nijmeegse Vierdaagse niet door vanwege de COVID pandemie en kunnen we aan de Alternatieve Vierdaagse meedoen. Dat betekent dat je vanuit je eigen huis of desnoods vanuit een andere startplaats je kilometers gaat lopen. Veel wandelaars besluiten de routes te gaan lopen in Nijmegen lees ik op social media maar dat doe ik niet. Ten eerste moet ik gewoon werken en ten tweede vind ik het niet nodig.


Dinsdag, dag 1

Ik werk tot 12.00 uur vandaag, dat is mooi, dan kan ik gewoon in de middag wandelen. Ik besluit naar het nieuwe huis van mijn dochter te lopen in Zuidland, ruim 5 km van ons vandaan. Het is prachtig wandelweer, zelfs het zonnetje schijnt uitbundig! In Zuidland is het een en al bedrijvigheid, zoon en echtgenoot zijn druk aan het werk evenals mijn dochter. Ik pauzeer even in de stoel buiten op het terras en ga hen ook eventjes helpen met behangen.
Na dit ongebruikelijke intermezzo ga ik weer op pad richting Spijkenisse via een andere route dan ik gekomen ben. Helaas is dit rechttoe rechtaan, niet veel te beleven. Het is wel druk met fietsers, vanwege het prachtige weer natuurlijk. Allemaal pensionado's met elektrische fietsen, ze zoeven rakelings langs me heen!
Thuisgekomen sluit ik de app van de Vierdaagse af, die heeft de afstand en tijd keurig bijgehouden. De dag sluit ik af met een heerlijke douche, en ga eens nadenken of deze rugzak wel goed is, heb er behoorlijk last van op het eind van de tocht! Ik ga volgende week een pelgrimstocht lopen met mijn vriendin vandaar de test met de rugzak en ik loop het liefst met een heuptas maar ja, daar past geen bagage in voor 5 dagen! 
PS: van deze dag geen foto’s gemaakt.

Woensdag, dag 2



Vandaag weer na een halve dag werken op pad en besluit zoveel mogelijk in de parken te lopen die Spijkenisse rijk is vanwege de schaduw. Het is best warm vandaag! Het eerste parkje dichtbij huis is heel bekend omdat ik vaak hier een ommetje maak na het werk ter ontspanning. Ik maak een selfie hier en weer door. Ik besluit naar de Mac te lopen voor een bakkie leut! Heerlijk vooruitzicht! Na de oppepper ga ik het volgende park in, het Hartelpark waar ook de begraafplaats van Spijkenisse is, De Ommering.
Hier in het bos is het muisstil, ik maak even tijd voor een pauze bij een watertje en geniet van alles wat zich voor mijn neus afspeelt. 
Hierna verlaat ik het park om via de woonwijken Hoogwerf en De Hoek weer thuis aan te komen. Dit keer zonder rugtas en dat bevalt prima!

Donderdag, dag 3


Omdat mijn dienst pas om 11.30 begint, ga ik het eerste stukje in de ochtend lopen. Mijn gebruikelijke rondje van 5 km als ik ga hardlopen, de polder in. Bekend terrein dus en weinig over te vertellen. Na 5 km ga ik douchen om weer fris en fruitig achter de computer plaats te nemen. Na vier uur werken ga ik op pad voor de rest van de route en loop naar de Akkers waar een ijswinkel zit die heerlijk, huisgemaakt ijs verkoopt! Daar heb ik echt zin in! Ik ga al smullend met het ijsje in de hand weer op pad! Ik loop richting de wijk Vogelenzang waar wij 18 jaar gewoond hebben en loop vervolgens via het Vogelenzangpark en de wijk De Hoek weer terug naar huis. Dit keer met rugzak en nee.....nog steeds bevalt het niet! Misschien een kleinere rugzak uitproberen die heb ik nog ergens in een doos liggen!

Vrijdag, dag 4



Besluiteloos waar te lopen ga ik op pad. Mijn idee was om naar het strand van Hoek van Holland te gaan met de metro maar het is nu niet bepaald zonnig! Heel erg bewolkt zelfs en het nodigt niet uit tot vroeg opstaan. Ik blijf nog even luieren en ga pas om 9.30 uur op pad. Als ik net op pad ben zie ik op de Westdijk Leonie en haar vader plus gezelschap. Ik herken haar van de foto's in de WSB en groet haar. Ze zijn uitbundig gekleed in de Vierdaagse kleuren en zijn druk met het fotograferen van de rondlopende kippen en haantjes die hier in grote getale rondscharrelen! 
De zin is er uit, het lijkt wel de laatste dag van de ECHTE vierdaagse! Beetje slaapwandelend loop ik rond en ga richting Hekelingen, een aangrenzend dorpje, gehucht eigenlijk. Bij de bushalte aan de Hekelingse weg ga ik even mijn krentenbol oppeuzelen die ik uit mijn kleine rugzak opdiep. Deze bevalt tot nu toe beter! Toch iets positiefs hahaha!
Na de Hekelingse weg ga ik het park Brabant is, dat nu grotendeels gesloten is wat wel jammer is, het is een mooi stukje Spijkenisse. Dan maar de Meeldijk op richting de Akkers, naar het ijswinkeltje waar ze ook koffie serveren! Met als verrassing een mini ijsje erbij! Lekkaahhh! Hazelinosmaak is mijn favoriet....jammie. Echt genieten op dit terras. Na de koffie ga ik nog even de Kruidvat in voor een boodschapje en een koud flesje water die ik in mijn bidon doe op de rand van een van de bankjes. Het plein is vernieuwd en ziet er leuk en gezellig uit.
Opgeknapt ga ik verder, de polder weer in en richting het Vogelenzangpark. Ik moet de kilometers bij elkaar sprokkelen en kijk voortdurend op mijn horloge hoe ver ik nog moet. Bij 8 km zie ik een uitnodigend bankje met tafel en maak weer een selfie terwijl een ouder echtpaar ook hier plaats neemt. We kletsen wat en ik ga weer verder, de laatste kilometers zijn echt de laatste loodjes!! En dan zie ik twee jongens op mij af komen op de fiets, de eerste lijkt recht op mij af te komen en stuurt ineens van mij weg! Ik schrik mij te pletter en roep naar hem wat een sukkel ben je toch. De andere jongen die daar achter zit, doet precies hetzelfde! Echt….wát een idioten heb je op deze aardbol rondlopen!! 
Bijkomend van de schrik loop ik met knikkende knieën weer verder! Als de teller precies 10 km aantikt, ben ik weer thuis. De kleinere rugzak is veel beter bevallen, dit gaat hem worden als ik straks de pelgrims route ga lopen. Missie geslaagd! De conditie is bijna helemaal weer terug maar dat komt vast goed. Deze afgelopen vier dagen toch maar mooi ruim 40 km gelopen, ben best trots op mezelf! 

Geen opmerkingen: