Totaal aantal pageviews

maandag, augustus 31, 2020

Oostvoorne 31-8-2020 / 9 km


Het is ook altijd leuk om een wandeling te combineren met een lekkere lunch buiten de deur. Vandaag is het nog steeds bewolkt en regenachtig maar we wagen het erop. Eerst rijden we naar Oostvoorne voor een lunch bij café Centraal in de Stationsstraat. We zetten de auto achter de kerk.
Het is hier niet erg druk en we kunnen gaan zitten zonder onze gegevens achter te laten. Met die regels wordt heel verschillend omgegaan merken we. 
Na de lunch lopen we via knooppunten een rondje. Die knooppunten route hebben we weer van de website opvoorneputten.nl maar we lopen niet de hele route, die is ruim 19 km. We besluiten om na 6 kilometer bij het Wapen van Marion wat te gaan drinken. Hier wel registreren.....blijft gek dat niet iedereen dat doet!
De route is best afwisselend te noemen, veel door straatjes met de mooiste huizen en je komt er weinig mensen tegen. Ook door de bossen en duingebied is het fijn wandelen over de gebaande paden. Hier en daar een foto van onszelf of van de aronskelken die hier welig tieren. Ik vertel van de “weegbree truc” die ik in grote getalen zie en warempel bij de brandnetels. De truc is namelijk dat als je last hebt van de brandnetelblaartjes, je met gekneusde weegbree blaadjes de pijn eraf haalt. Het schijnt ook te werken bij blaren! Deze wijsheid kwam ik tegen op Facebook in een van de wandelgroepen waar ik lid van ben. 
Na de pauze bij het Wapen van Marion gaan we weer verder, nog een klein stukje naar de auto. Eerst over de boulevard (niet echt, maar zo heet die weg) en dan de bossen weer in en zelfs over zanderige heuveltjes! Het doet even denken aan Egmond.....
Bij de auto aangekomen heb ik trek in een ijsje en die ga ik halen bij de ijsboer op de hoek van de straat, lekkerrrr.......een fijne afsluiting van deze leuke wandeling.
meer foto’s

Geen opmerkingen: