Totaal aantal pageviews

zondag, juni 18, 2023

Kikkerloop 17-6-2023 / 20 km



Gisteren onder zeer warme omstandigheden de Kikkerloop gelopen, 20 km. De start was bij een nieuwe locatie en we liepen gelijk al het centrum in na een flink stuk industrie terrein. In het centrum zagen we veel politiemensen en zelfs de burgemeester leek op iemand te staan wachten. Wat zou er aan de hand zijn??? Ik ben veel te nieuwsgierig en vraag het aan één van de politiemannen. Hij zei dat er een evenement gaande was en dat hij er niets over mocht vertellen….spannend! Ik vroeg: er komt zeker een hooggeplaatst persoon? Hij gaf daar geen antwoord op en mompelde iets. Even later zien we een paar politie motoren en een zwarte auto met AA006….dat is een auto van het Koningshuis! 🙃 

We zagen veel mensen bij het Phil, een congres centrum. Blijkt daar een “Onze taal” congres gehouden te worden. Ik vermoed dat het prinses Laurentien was want die heeft veel met taal te maken. We zullen het nooit weten….

Na het centrum lopen we veel langs water zoals het Spaarne. En wordt het hoe langer hoe warmer! Na 8 km zoeken we een bankje in de schaduw op en zien dat er even verderop een restaurant zit. Dus een lekkere lunch in het verschiet. Het is Restaurant de Molenplas en kunnen een plekje in de schaduw krijgen. Het was erg druk en gezellig. Het eten was heerlijk! En we wilden eigenlijk niet meer verder. Ik herkende veel van de Kennedy mars Vijfhuizen. We komen dan ook langs dit plaatsje. 

We zien ook veel molens en Lakenvelders (koeien met een wit vlak over hun rug). Zelfs twee fazanten, een mannetje en een vrouwtje. En natuurlijk zwanen, zwaluwen en reigers komen op ons pad. Er is veel te zien en te genieten onderweg. Hoewel ik al twee flessen water en twee flesjes Spa rood op had, had ik vreselijke dorst vanwege de hitte. Het laatste gedeelte was een heen-en weertje langs de Rijksweg en langs het vorige startbureau, de Zoete inval. Daarna een verrassend stukje natuur langs water waar het heel erg stil was. En dan zien we de startlocatie in de verte liggen en lijkt het of we nog ver moeten lopen maar ineens staan we op het strandje wat bij deze locatie hoort. 






We melden ons af, maken nog een praatje met Carla en een vriendin van haar en stappen in de bloedhete auto, op naar huis! Ik heb nog wat pepermuntjes om de dorst te lessen en na een uur rijden zijn we weer in Spijkenisse. Ik drink de kraan leeg en geniet na van deze gezellige en mooie tocht. Ik hoor dat er 160 deelnemers waren! Ik hoop dat de opbrengst voor ALS goed is! Want daar deden we het ook voor. Deze loop is ter nagedachtenis aan Ton, de man van Carla, die is overleden aan ALS.

Geen opmerkingen: