Totaal aantal pageviews

zondag, maart 01, 2020

RWV Winterserie 6 / 1-3-2020 / 15 km


Vandaag hebben Hans en ik eindelijk weer de wandelschoenen aangetrokken voor een wandeltochtje bij RWV. Storm en slecht weer weerhield ons de afgelopen weken van wandelen of andere buiten activiteit dus rijden wij deze zondagmorgen naar het Kralingse bos. Daar start vanuit de kantine van PAC de laatste uit de serie winterwandel tochten. De startkaart wordt door Annie uit de bak gevist, ik haal vast een stempel en een plaatje, maak een praatje met Julia en ik ga naar buiten waar Hans op mij staat te wachten, hij heeft de auto geparkeerd.
De route gaat eerst door het bos zoals gebruikelijk en dan via het oversteken van de Kralingse weg naar de “bewoonde” wereld. We lopen naar Prinsenland, de 15-km route, en het “vierkante eiland”, een bekend stukje want ja, we lopen wel vaker de Winterserie. Onderweg kom ik Carla tegen van de Dordtse Bende, Hans was mij al voorbij gesneld, hij zag mij niet helaas..... Al kletsend lopen we richting de rust bij korfbalvereniging De Trekvogels waar een welkomsbord staat van Sportbedrijf Rotterdam, mijn huidige werkgever. Ik ga natuurlijk met het bord op de foto! Een brugmomentje ontbreekt vandaag ook niet.


Na de welkome koffie rust gaan we weer op pad, het zonnetje schijnt en het is lekker wandelweer. Teruggekomen in het Kralingse bos zien we op het ooievaarsnest een ooievaarspaartje....die gaan op de foto!
En dan heb ik weer eens een hernieuwde kennismaking met de aarde, ik struikel over een oneffenheid op het pad omdat ik niet oplet, ik word afgeleid door een paar wandelaars die een paddestoel fotograferen......niet doen dus, je moet op de weg letten, niet op wat anderen doen blijkt maar weer! Ik ben duizelig, mijn arm doet flink pijn want ik ben kennelijk op de zijkant gevallen. Gelukkig geen kleerscheuren en na een kwartiertje zitten op de bank kan ik de laatste kilometers afmaken zij het in een minder snel tempo!
Ik haal de doppen op die Frannie voor mij verzameld heeft en meld mij af. Op naar huis en bijkomen van dit heftige avontuur!

UPDATE 3-3: arm in het gips! Elleboog is flink aangedaan. Deed ook behoorlijk pijn........
NIEUWE UPDATE 10-3: na een week gips weer herstellen door oefeningen te doen. Valt allemaal weer mee gelukkig!

Geen opmerkingen: