Totaal aantal pageviews

zaterdag, mei 15, 2010

Hemelvaartswandeltocht Rockanje 13 mei 2010


Omdat ik deze dag niet hoef te werken en ik komend weekend wel moet werken en dus niet kan wandelen ga ik deze wandeltocht doen samen met Lisette.
Zij woont sinds vorig jaar in Rockanje en ik kan mijn auto in haar straat kwijt, ze woont vlak naast het startbureau het cultureel centrum "de Merel".

Na een bakkie koffie melden wij ons om 8.45 uur aan voor 25 km. Lisette twijfelt nog een beetje omdat ze al een tijd niet zo ver gelopen heeft maar besluit toch mee te gaan. Anders had ik mij aangepast aan haar hoor, het is wel zo gezellig samen te wandelen.

Het is bewolkt weer, tien graden te koud voor de tijd van het jaar maar prima wandelweer. Onderweg hier naartoe heb ik een paar spetters gehad, nu is het droog.
Al snel na de start van de tocht gaan we het strand op bij de 1e slag. Het is nog erg stil, geen mens te zien op het strand behalve een hardloopster en een hondenuitlater.

We komen langs het badhotel Rockanje maar daar is het superdruk met ontbijters. Zij hebben een dauwtrapperstocht gelopen met aansluitend een ontbijt. Dus snel weer verder!
Na ruim een uur over de polders-, meeuwen-,fazanten- en duinlaan gelopen te hebben komen we bij de eerste rust, Hotel van Marion. Daar is het gezellig druk maar helaas is de keuken nog niet open! Net nu Lisette trek heeft in een pannenkoek! Dan maar een tosti. Helaas was de ober niet van het snuggere soort en vergeet erbij te vermelden dat er wel kaas op moet bij de salami! Een droge boterham is het resultaat. Mijn ham-kaastosti smaakte wel goed. De pauze duurt hierdoor vrij lang want na drie kwartier vervolgen wij pas de route.

We gaan de kant van het Kruiniger Gors op, een groot recreatie terrein vol met zomer- en tuinhuisjes. Je kijkt je ogen uit hier en het is er best druk ondanks het bewolkte weer. We lopen parallel aan het park weer terug over de Heindijk, dat is nou wel weer jammer.

De tweede rust is in Paviljoen "de Meidoorn" die na een ingrijpende verbouwing vandaag zijn eerste openingsdag heeft. Het is er razend druk en het personeel is nog niet zo op elkaar ingespeeld waardoor de wachttijden oplopen. Ook hier een lange pauze dus! Maar de koffie smaakte heerlijk, dat wel.

Na de Noorddijk, Langeweg en Waterbospad komen we weer aan in het centrum van Rockanje. Wij melden ons af om 15.15 uur om vervolgens een lekker soepje te gaan eten bij Lisette want dat is traditie als ik samen met haar een wandelingetje maak.
De soep smaakte voortreffelijk maar de wandeling vond ik een beetje fantasieloos. Omdat Rockanje aan het strand en duinen ligt had ik meer bos- en duinpaadjes verwacht. Maar ja, dat is natuurlijk meer werk voor de pijlers!

Geen opmerkingen: