Totaal aantal pageviews

zondag, december 17, 2023

Winterserie Hart van Brabant / 17-12-2023 / 15 km

Gisteravond hebben we de spullen al klaargezet want vandaag zouden we naar Tilburg gaan voor een wandeling. Er is droog weer voorspeld en misschien zelfs een zonnetje, dat hebben we al heel lang niet gezien.


De rit naar Boerke Mutsaers, waar het startbureau zit, duurt maar een uurtje en om half 9 komen we daar aan. De koets bij het station gezet want daar is nog genoeg plek. Aanmelden bij een van de vrijwilligers van Hart van Brabant die de tocht organiseert. Maar de dame achter de tafel heeft er blijkbaar niet zo’n zin in, ze is behoorlijk chagrijnig: goedemorgen kwam nauwelijks over d’r lippen en ik moest een formuliertje invullen. “Hier invullen” commandeerde ze……nou ja, dat kan ook anders hè? Een stempeltje krijgen kan ook eigenlijk niet want dat kan na afloop. Met veel moeite kan ik toch een stempel en een plaatje krijgen! Gauw weg wezen hier……

Het is niet druk en samen lopen we de stad uit, langs de Tilburgse Universiteit en het bos in. We passeren een wat oudere heer die aan ons vraagt of we hier voor het eerst lopen. Nee, is ons antwoord. Dit is volgens mij de 8ste keer ofzo. Toen liep hij leeg over zijn wandel prestaties en afstanden die hij gelopen heeft en luisterde amper naar wat ik te vertellen heb. Ik ben dan al snel klaar met zo iemand! Dus toen we een smal paadje over moesten zette ik de pas erin……hij had ook niet zoveel met McDonalds. Gelukkig voor ons, dan komt ie ook niet bij ons zitten!

We zien wat leuke vogelhuisjes, Hans maakt een foto en dit is ook de enige van de dag!

Bij de rust aangekomen bestellen we een kop cappuccino, en Hans wat te eten. Daar zijn we wel aan toe! Als we zitten te eten zien we de oude man voorbij komen. Dus wij nog wat langer zitten want ik wil hem niet nog een keer tegen komen!
 Nu is het nog maar zes kilometer naar de finish en daar valt niet zoveel over te vertellen. Behalve dan dat het een vrij saai stuk is door de bebouwde kom en we na 70 minuten weer bij de auto aankomen. We gaan niet meer naar het startbureau want we worden bij mijn schoonouders verwacht. Ik weet niet of we nog een keer hier gaan lopen. We kunnen ook niet meer bij Jan langs, want hij is onlangs overleden! Ik heb het nu wel gezien in Tilburg. Wat ik wel fijn vind aan deze tochten, de aanwijzingen zijn genummerd en die vind je terug op de pijlen en het is uitstekend gepijld! Toch nog wat positiefs!

Geen opmerkingen: