Totaal aantal pageviews

zondag, december 09, 2018

Winterserie Tilburg 9-12-18 / 13 km

De regen tikt tegen het raam deze zondagochtend......omdaaien of gaan we wandelen? Ik duik nog even diep onder de dekens maar omdat we met Jan en Carla hebben afgesproken gaan we de spullen bij elkaar rapen en langzaamaan naar Tilburg rijden. Het is nog donker als we om 8.00 uur vertrekken!
Klokslag 9.00 uur zijn we in Tilburg en de koets is snel geparkeerd bij het station Tilburg Universiteit dat tegenover het startbureau Boerke Mutsaers ligt. Ik zie al een aantal wandelaars vertrekken waaronder Jacqueline maar ze ziet mij niet en het is te ver weg om te roepen. Binnen zitten er nog een aantal wandelaars moed te verzamelen om te vertrekken en als ik ons aangemeld heb kunnen wij ook. Na nog geen 100 meter begint het al te regenen maar daar heb ik op gerekend, ik trek mijn poncho aan. De voorspellingen zijn uitgekomen, het regent! Maar gelukkig niet al te lang.....in de bossen van Tilburg dempen de bomen boven ons de regenval, en als we de bossen uit zijn is het droog. Helaas is de route vrij saai want er is weinig te zien en te beleven onderweg! Bij de MacDonalds aangekomen nemen we even de tijd voor een bakkie en wat lekkers. Deze rust zit op 9 km. Dus hierna nog 4 km want we hebben de 13 km route gekozen. We willen natuurlijk niet al te laat bij Jan en Carla aankomen! Als we bijna bij de finish zijn, zien we een hele donkere lucht op ons afkomen, dat voorspelt niet veel goeds! En jawel hoor, het begint te stortregenen! Gelukkig zijn we dichtbij een groot pand met trap en overkapping, daar gaan we een minuut of 10 schuilen. Na de bui nog een paar 100 meter naar de finish. Daar melden we ons af, een stempel en plaatje heb ik al bij de start gevraagd. Bij Jan en Carla nog een heerlijke koffie, soep en een broodje gegeten! Een aangename zondagmiddag komt ten einde als we weer huiswaarts rijden. Onderweg zien we een mooie regenboog, zelfs een dubbele, die ik op de foto zet omdat ik onderweg weinig foto's gemaakt heb.....Runkeeper geeft trouwens 14 km aan, dus 1 km extra gekregen, en dat voor maar 2 euro!!


hier wat foto's

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Ineke,
Wat leuk beschreven de wandeltocht in ons mooie Tilburg.
Alleen jammer dat er veel regen was gevallen.
Maar zoals je zelf al aan gaf, even goed inpakken, en je kan weer verder.
Wij vonden het reuze gezellig dat jullie even bij ons aankwamen.
Is voor herhaling vatbaar.
Groetjes,
Carla & Jan