Totaal aantal pageviews

maandag, juni 26, 2006

SDS Wandeltocht Den Haag

Vandaag zou ik met Lisette en Michelle voor het eerst 40 km lopen in Den Haag.
Zo gezegd zo gedaan, we spreken af op station Schiedam om 7.10 (oei wat vroeg!)
Om 7.50 schrijven wij ons in voor de 40 km en gaan precies om 8.00 uur op pad.
De weerverwachting is niet best: onweer en regen in de loop van de middag. En, ze zitten er niet ver naast, zie je de dreigende wolken al hangen?


De eerste rust is al op 7,5 km, en we zijn nog lang niet moe maar Lisette moet nodig het sanitair bezoeken dus dat doen we hier even. Na 10 minuten vervolgen we onze weg. De route voert ons langs vele, lange en saaie wegen waar geen eind aan lijkt te komen! Ook veel grindpaden wat mijn voeten niet prettig vinden. Na iets meer dan 10 km gaan we even rusten voor een bakkie cappucino. Al genietend van de koffie spot ik drie paar paarse veters!


Dit is een voorbeeld van zo'n lange, saaie weg bij Zoeterwoude. Op 20 km komen we bij een kaasboerderij waar een gezellige bedrijvigheid was. Je kon er lekkere broodjes met geitekaas kopen en chocolademelk van geitenmelk. Ik heb het maar niet geprobeerd. Een wat oudere heer kwam ook even bij ons uitzitten, we waren hem al een paar keer tegengekomen onderweg op een bankje.
Hieronder een mooi beeldhouwwerk van een ooievaar
.

Hier zit ik even uit te blazen met een frisdrankje en een boterham. Nu miezert het heel licht en ik besluit mijn broek weer langer te maken (makkelijk met afritspijpen).

Op dit moment zit ik even in een dip want mijn voeten gaan erg branden en ik ben bang dat er weer blaren zitten maar ik laat mijn sokken zitten en kijk er niet naar.

Nu wordt het moeilijker, het regent, de wegen zijn oersaai. Ik zet mijn walkman op en loop mijn eigen tempo. Lisette en Michelle lopen hun eigen tempo, ik kan door de pijn in mijn voeten dit tempo niet meer volgen.

Als we in Leidschendam aankomen, staat de wagenrust van SDS klaar voor een gratis consumptie. Maar ja, de koffie is op dus dat wordt een bakkie soep. Tja, dat kost weer een euro! Nou ja........................de soep was lekker maar ik zit er ff doorheen. Nog maar een paar kilometer. Dat blijkt nog meer dan een uur lopen te zijn.

In de stad spotten we een auto "verkleed" als wuppie! Vanavond speelt het Nederlands elftal voor de WK.

Om precies 17.00 checken we uit bij het startbureau en mogen we een welverdiende medaille in ontvangst nemen.

Onderweg naar de trein loop ik Edwin van W4W tegen het lijf, een snelle groet en op naar de trein. Om half 7 was ik weer thuis. Verkleumd maar voldaan dat ik deze barre tocht volbracht heb!!

41.88 km

3359.8 kcal

58169 stappen


6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ineke,

Leuk verslag en die kennismaking doen we keer over als het beter weer is.

Groet

Anoniem zei

Hoi Ineke
Ook een saaie tocht heeft zijn voordelen, die vergeet je niet zo snel, zou natuurlijk leuk zijn als er een stukkie naaktstand in zou zitten. :)
Ook ik heb last van branderige voeten en tape die plekken altijd goed in dan heb ik er geen last meer van en natuurlijk de kampferspiritus gebruiken.
Veel suces en wie weet tot ooit groetjes van ons allen.

Anoniem zei

Goed gedaan hoor ,ik weet ondertussen wat het is met blaren te lopen zie mijn verslag van de amersfoortste :) op naar de N4D

Greeetzzz Moontje

Anoniem zei

Die 58169 stappen zijn wel leuk ;)
Neem je geen MP3speler mee voor de saaie stukken?? Die gebruik ik als ik op het balkon aan 't steppen ben..kom ik een beetje leuk de tijd door..beetje meezingen enzo..

Anoniem zei

Ineke,

ja regen is niet leuk. Bij ons werd de halve marathon georganiseerd en die is ook helemaal verregend. Wat betreft het dipje een MP3 - speler of zoiets kan inderdaad goed helpen. Maar laat je daar niet door weerhouden, iedereen heeft wel eens een dip tijdens langere wandelingen en je komt er toch steeds weer wel uit. Lange stukken kan dan inderdaad vervelend zijn, maar bedenk goed tijdens de Vierdaagse zijn er zoveel medewandelaars dat je daar wel doorheen gepraat gaat worden.

Nog veel succes met je wandelingen en tot 18 juli.

Anoniem zei

nog heel even en het is zover! spannend hoor!
Ik wens je al heel veel succes!