Totaal aantal pageviews

zondag, juni 04, 2006

Wandeldag RWV 3 juni


Om 8.45 sta ik bij Lisette voor de deur om naar Schiedam te rijden voor de wandeldag van RWV. Daar aangekomen zie ik "walkwithasmile" zitten, oftewel Annemarie. Ze herkende mij van de site. Leuk om eens iemand van het forum te ontmoeten!

Als we ingeschreven zijn voor 25 km gaan we op weg maar niet zonder een bezoekje aan het toilet wat ik dus vergat. Toch nog even terug gelopen. Op het toilet krijg ik een telefoontje van Danyell, ook iemand van het forum. Ze vertelde dat ze nog onderweg was maar ook naar Schiedam kwam om te wandelen, daarna zou ze assisteren bij de snelwandelwedstrijd.

Het is lekker weer en al gauw kan ik mijn jasje uittrekken. De route is erg afwisselend, door bossen en langs de vaart en door parkjes. We komen allerlei paadjes tegen. Zelfs een kilometer door het weiland! Erg leuk om te lopen. Heel jammer is dat ik door mijn enkel ging vanwege de onregelmatige paden.

Na 6,6 km komen we bij een wagenrust waar we een lekker bakje koffie nemen en een versnapering.

Maar op een gegeven moment moet ik weer erg nodig en ben achter een boom gedoken. Niet wetend dat na 1o minuten de rust eraan komt! Bij de kantine van hockeyvereniging Pollux konden we even bijkomen. Nou ja, bijkomen?? De herrie van de muziekinstallatie was al van ver te horen, en bij de kantine konden we elkaar niet verstaan, zo hard stond 'ie! Er was blijkbaar een hockeyfeest aan de gang, waar wij even van mee mochten genieten.

Annemarie zat er al en even later kan ik Danyell de hand schudden. We kletsen en eten wat en na een half uur vertrekken we weer. Volgens de routebeschrijving moesten we nog 10 kilometer, dus nog twee uurtjes wandelen. Mijn enkel doet wel zeer maar niet zodanig dat ik gehinderd word bij het lopen. Ik zie zoveel mooie dingen onderweg, dat ik volkomen afgeleid ben. En Lisette doet heel veel herinneringen op uit haar jeugd, al lopend door het tuinhuisjes park van Schiedam.

Bijna twee uur na de pauze komen we weer aan bij het sportcentrum waar de snelwandelwedstrijd al aan de gang was. We hebben nog even met Danyell gekletst, die alweer binnen was!

Na een bakje zelfgemaakte soep gingen wij moe maar voldaan weer huiswaarts. We hebben er 5,5 uur over gedaan inclusief pauze.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Ineke!

Leuk om je verslag van Schiedam te lezen. Het was best een leuke tocht, hè? Hoe is het met je enkel?

Groetjes en vast wel weer tot ziens op een tocht!

Danyell

Anoniem zei

Hoi Ineke
Dat wandelen ziet er toch wel heel leuk uit!! Moet je wel lekker weer hebben dan..niet te heet enzo ;)
Mooi log trouwens.
Groetjes Joke