Totaal aantal pageviews

zondag, juni 18, 2006

Nachtstrandwandeling 17-18 juni

Ik ga weer de nachtwandeling doen, die ik 10 jaar geleden voor het laatst gelopen heb. Mijn wandelmaatje Astrid gaat mee en Karin, een collega. Om 22.15 vertrekken we uit Spijkenisse om Karin op te halen in Vlaardingen. In Hoek van Holland staan er al verkeersregelaars om ons naar een parkeerplaats te dirigeren, dat is goed geregeld. Ik rij nog een stukje verkeerd ook, rij zo de parkeerplaats voorbij. Gelukkig heb ik goed oplettende passagiers die mij erop wijzen dat ik verkeerd ga.

We moeten nog een flink eind lopen naar het startbureau, dat in een recreatiepark gevestigd is. Na ons aangemeld te hebben krijgen we een button en het regelement en wachten tot het 24.00 uur is.

En dan, de bellen klinken, we mogen weg. Wat een mensenmassa! Iedereen tegelijk het strand op, dat gaat natuurlijk niet lukken. We staan dan ook heel even in de file. Maar gelukkig, na een kwartiertje kunnen we het strand op en dan is het heel makkelijk, alleen de vloedlijn volgen.

Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, we moeten vaak zigzaggend over het zand i.v.m. de plassen. Ik haal ook geregeld een nat pak (mijn voeten dan) want de geulen zijn best breed en ik heb te korte benen om er overheen te springen.
Astrid neemt geregeld een aanloopje om eroverheen te springen. Dat gaat haar goed af.

We zien ook fluoriserende golven verschijnen, een erg mooi verschijnsel! En het weer is schitterend, een graad of 15 en een zacht briesje. Mooier kan je het niet hebben. Mijn jasje gaat dan ook snel uit.

Om 3.20 zien we het eindpunt verschijnen en moeten we het laatste stukje flink aanpoten, want we moeten door het mulle zand naar boven. Dat valt erg zwaar, maar eindelijk kunnen we om 3.30 onze medaille in ontvangst nemen.

De bus staat al klaar die ons rechtsstreeks naar mijn auto brengt. Wat een service! Nou ja, daar betaal je dan ook voor.
Om 4.45 was ik eindelijk thuis en 5.00 viel ik als een blok in slaap.

17.45 km
1400.9 kcal
24254 stappen

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat heb ik altijd nog een willen zien..een fluoriserende zee. Komt door de algen, toch?? Moet ik zeker maar weer een keer naar 't strand..

Anoniem zei

Hoi Ineke

Leuk verslag. En dat fluoriserende komt waarschijnlijk van plankton. Grappig he!

Groetjes
Annemarie

Anoniem zei

Hoi Ineke!

Wat leuk, zo'n nachtstrandwandeling. Heb je zaterdag eerst flink uitgeslapen of ben je zo'n bikkel dat je aan één stuk door kunt.

Groetjes, Karen

Anoniem zei

Hoi Ineke
Ik heb je al in een ander rubriekje aan mijn site toegevoegd..onder favorieten ;) En dat blad kan je via de site bestellen en/of lezen
Groetjes Joke