Totaal aantal pageviews

vrijdag, juli 14, 2006

Laatste trainingsdag 12 juli

Het is warm vandaag! En omdat ik nieuwe zooltjes gekregen heb en nog niet ingelopen zijn besluit ik toch een wandeling te maken vandaag.

Ik ga om 9.30 op pad met mijn nieuwe heuptas en ruim 500 ml water. Ik weet nog niet in welke richting ik ga lopen, via de Spijkenisserbrug naar Rhoon of blijf ik in Spijkenisse. Via het Schotse Hooglandenparkje ga ik richting Noord. Daar kom ik weer in een parkje, lekker koel is dat. Via de golfbaan van Mellaart kom ik bij de Spijkenisserbrug aan. Ik besluit toch maar onder de brug door te gaan en zo via de haven weer richting centrum te lopen.

Mijn voeten gaan zeer doen en ik besluit op een bankje uit te rusten, ik loop nu al een tijdje langs het water van de Maas. Een mooi uitzicht! Na inspectie van mijn voeten doe ik de zooltjes weg, mijn voorvoeten gaan zeer doen. Dat is dus niks!
Ik heb net 10 km gelopen en na een kwartiertje rusten ga ik weer op pad richting Maaswijk.

Langs de Gaddijk zie ik veel mooie huizen staan, waaronder een wit hoekhuis met een gigantisch zwembad ervoor. Naast het zwembad een dame in een zwarte bikini die bijna een net zo'n zwarte huid heeft! En ze had blond haar. Lijkt me niet echt gezond maar ach, ieder zijn ding. Ik loop fluitend verder.

Even later kom ik Yvonne tegen en vertelde haar van mijn blaarproblemen. Zij heeft voor mij DE oplossing: een zalf uit Amerika. Ik kan van haar een klein beetje meekrijgen, zij zweert erbij. Dat potje heb ik een dag later opgehaald. Ik rook eraan en dacht, wat een bekend luchtje! Lijkt wel..........? Levertraan! Volgens mij is het levertraanzalf dat in Nederland niet meer te verkrijgen is. Ik ga het in ieder geval wel uitproberen.

In Hekelingen aangekomen ben ik het toch ineens heel zat geworden! Het is warm, ik ben moe en mijn voeten doen zeer. Bah! Ik vind er niets meer aan. En ik wou dat ik thuis was. Mijn plan om 20 km te lopen laat ik varen, ik kom bij het winkelcentrum Akkerhof aan en ga linea recta richting huis. Thuisgekomen blijk ik toch ruim 16 km gelopen te hebben in precies drie uur (inclusief kwartiertje pauze) maar o, o het kostte toch veel moeite! Deze generale repetitie is niet hoopgevend voor de komende week! Maar ja, de 4daagse loop je met je hoofd, dus het zal wel meevallen (zei ze hoopvol hahahaha!)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is natuurlijk wel heel anders of je alleen of met duizenden anderen loopt...toch?? Maar goed, oefenen moet je toch. Vooral met deze warmte is dat natuurlijk wel zwaar..
Als ik je niet meer zie/lees..heel veel succes op de vierdaagse!!
Groetjes Joke

Anoniem zei

Ineke,

laat alles volgende week lekker over je heen komen, denk niet meer aan de kleine wandelprobleempjes tijdens de trainingen. De mede-wandlaars en publiek zullen er alles aan doen om je door de 4 dagen heen te slepen. Laat je in ieder geval door NIEMAND je wandeltempo opleggen loop liever iets langzamer, zeker met de verwachte hitte.

In ieder geval HEEL VEEL SUCCES en misschien tot ziens.