Totaal aantal pageviews

zaterdag, juni 10, 2006

Vierdaagse Trainingsdag 10 juni


Het belooft vandaag een zéér warme dag te worden. Ik heb maar vast een afritsbroek gekocht, kan ik die mooi uittesten.

Om 7.45 kom ik bij aan op de Robert Kochplaats maar waar is toch die korfbalvereniging waar het startbureau is? Het is echt een doolhof in Ommoord. Ik heb mijn auto ergens achter een flat neergezet en aan iemand gevraagd hoe ik er moest komen. Het is achter het flat, nog 100 meter.

Zo gezegd zo gedaan, en om 8.00 uur kan ik vertrekken voor 35 kilometer.

De Rotterdams Wandel Vereniging staat erom bekend dat ze zeer mooie routes uitzetten en dat de verzorging onderweg erg goed is, dus er staat mij een leuke wandeltocht te wachten.

Ik ga vol goede moed op pad. Al snel moet ik mijn afritsbroek korter maken, het is toch wel warm nu! En een zonneklep op.

We lopen door een parkje en daar staat een reiger op wacht voor zijn ontbijtje.

Via allerlei leuk straatjes komen we langs een molen, ik ben er al eens eerder langs gelopen met de Midwinterwandeltocht maar dan vanaf de andere kant. Ik meen dat dit langs de Rotte is, ik weet het niet zeker.

We moeten ook langs een sluisje en op het moment dat wij eraan komen staat het bruggetje open! Wel grappig, een sluis midden in de stad.

Op een gegeven moment moeten we een stuk langs het spoor, maar zoals je boven ziet, het is nog lang niet af! Dat wordt ploeteren door het zand.

We komen weer in een parkje en in de sloot zwemt een behoorlijk grote school ganzen! Kijk dan, hoe schattig! Vroeger had ik daar geen oog voor, een wandelvriendin, waarmee ik regelmatig een rondje wandel, heeft mij geleerd hier oog voor te hebben. Ik moet zeggen, dat ik nu meer op dit soort tafereeltjes let.

Bij de eerste verzorgingspost op 10 km neem ik mijn eerste bakje koffie van vandaag. Hè, hè, dat is lekker! Danyell heeft nog een leuke foto gemaakt met wandelbeer en de paarse veters van www.sunny.nl . Kijk op www.danyell.nl voor haar verslag van vandaag.

Het gaat goed, ik voel me lekker en ik voel mijn voeten helemaal niet. Dat is wel eens anders geweest. Bij de tweede verzorgingspost heb ik mijn broodje tegen heug en meug gegeten, ik had helemaal geen honger. Maar ja, je moet eten dus....... En ik voel nog steeds niets! Maar na 20 km voel ik toch weer die blaren branden en bij de caferust in "t Hoekse Hout" prik ik ze door en doe er een tapeje op.

We lopen ook een stuk over de golfbaan in Rotterdam, die op een behoorlijk hoge heuvel ligt. Dit is vast een oefening voor de 3e dag in Nijmegen, als we de Zevenheuvelen moeten bedwingen. Nou, dat valt lang niet mee. Ik was blij dat ik boven was. Bovenaan gekomen heb ik het vermoeden dat mijn andere voet ook een blaar ontwikkelt, en ja hoor! Nog een giga blaar erbij. Prikken maar en aftapen en eventjes op de tanden bijten.

Bij de verzorgingspost op 30 km heeft Gijs van de EHBO mijn voeten goed verzorgd. En ik kon weer verder, ik hoefde nog "maar" 5 kilometer.

We komen bij een kinderboerderij waar ook een rust was gepland maar daar ben ik niet gaan zitten, ik was er tenslotte bijna. Bij de EHBO heb ik ook vrij lang gezeten, want ik kreeg uitleg over het ontstaan van mijn blaren en tips om ze te voorkomen.

Heel grappig was, dat mijn veters herkend werden! Hee, jij bent......? Robert en Winner van W4W zijn ook van de partij vandaag. Robert voor 55 km en Winner loopt 35 km.

Ik wilde op tijd thuis zijn want Hans zou vanavond naar Leipzig vertrekken voor de eerste wedstrijd van het Nederlands elftal. Ik kwam om half 5 aan bij het startbureau en ik was om 17.10 thuis.

Wederom mijn complimenten voor de routemakers, het was een mooie tocht!

37.30 km

2992.7 kcal

51814 stappen

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Ineke

Zo te lezen heb je een geslaagde dag gehad. Leuke foto's hoor. Had je nog erg last van de warmte? Ik heb vanochtend twee uur gerend. En het eerste uur ging nog wel, maar toen kwam het tweede uur. Pfff, het was behoorlijk warm. Ik ben zelfs een stuk gaan wandelen. Dat doe ik normaal nooit zo snel. Als ik hardloop kan ik ook echt genieten van de omgeving. Vanmorgen zag ik een eekhoorn en twee spechten. Alleen al de geur van de bomen en het fluiten van de vogels in het bos....heerlijk. Daar word ik helemaal rustig van. Kun je je haast niet voorstellen als je loopt te rennen!

Groetjes, Karen

Anoniem zei

Ineke,

een heel goed verslag met mooie foto's. Waar is dat spoor dat nog niet af is? Ik lees ook weinig meer over blaren, ik hoop dat het probleem (zeker na de uitleg) tot het verleden gaat behoren. Zelf plak ik tijdens de 4Daagse mijn blaar gevoelige plekken altijd preventief af. Zelf heb ik in Roosendaal gelopen maar dat had je al gelezen zag ik bij de reacties. Je mag overigens ook reacties plaatsen in het gastenboek. Dit heb ik enkele weken geleden aangemaakt.

Nog heel veel wandelplezier de komende weken en wie weet zien we elkaar bij de 4Daagse. En laat die blaren maar wegblijven.

Anoniem zei

Hoi Ineke

Deze tocht hoort bij mij favoriten maar dit keer voor het eerst sinds ik wandel niet geweest, ik vond het erg leuk je verslag te lezen en mooie foto's erbij, leuk he, die klim bij het golfterrein.
Wel balen van je blaren, ik hoop dat je iets aan de tips hebt die ze je gegeven hebben

Groetjes Heidi