Totaal aantal pageviews

dinsdag, juni 23, 2026

Romeinse Limespad De Meern - Utrecht 22-6-2022 / 7,8 km



We willen dit weekend etappe 7 afmaken. Die moesten we noodgedwongen afbreken op Tweede Pinksterdag omdat ik toen op mijn knie viel. Nu gaat het weer goed met lopen al kan ik nog niet meer aan dan 10 km gaan we vandaag op pad. Het startpunt is de plek waar ik gevallen ben.

Eerst vanuit ons Van der Valk hotel in Vianen met de auto naar de bushalte, 20 minuutjes rijden. De bus brengt ons naar de Meern. We zetten de “onheilsplek” van toen op de foto. 

Daarna lopen over meanderende paadjes door het Mauritspark. Zelfs een vlonderpad ontbreekt niet. Prachtig en we genieten hier van de stilte. Het is maandag dus de meeste mensen zijn op het werk, we zien af en toe een hondenuitlater.
Het is volop genieten want we lopen langs de randen van de bebouwde kom en veel door het groen.

Dan komen we aan bij het Castellum Hoge Woerd, een archeologisch museum. Het is een reconstructie gebouwd op de plek waar daadwerkelijk een Romeins fort heeft gestaan. Het is een groot gebouw en bevat een museum,, het beroemde Romeinse schip De Meern, een theater Podium Hoge Woerd, een stadsboerderij en educatief centrum en een café en evenementen ruimte. We kunnen er helaas niet in, het is op maandag gesloten en vandaag is het maandag. Wat een pech. We lopen er daarom maar omheen en vervolgen onze weg. Langs een watertje met mooie huizen en kijken onze ogen uit! Een gans met kleine kuikentjes langs de oever van de sloot gaat op de foto en dan zijn we aan het eind van de route gekomen en zijn nu vlakbij Utrecht.


Omdat de auto nog een stukje verder staat kijkt Hans op Google Maps hoe we terug kunnen lopen. Het is warempel ook nog een mooi stukje waar we op getrakteerd worden en na ongeveer 20 minuten zien we de auto weer terug. En passant nemen we een kinderboekje mee uit een minibieb.
We rijden moe maar voldaan weer terug naar huis. In totaal weer bijna 8 km gelopen en dat is mooi zat want ook vandaag is het heet 🥵Mijn knie hield het goed! Blij mee!






Geen opmerkingen: