Totaal aantal pageviews

dinsdag, juni 23, 2026

Kikkerloop 20-6-2026 / 10,4 km



Zaterdag 20 juni gaan Hans en ik naar Haarlem om de Kikkerloop 🐸 te wandelen. Deze loop is door Carla georganiseerd. Zij heeft de loop gekoppeld aan een goed doel, geld ophalen voor onderzoek naar  ALS. Een vreselijke ziekte waaraan haar man Ton is overleden. Ter nagedachtenis aan hem is de tocht in het leven geroepen en Ton hield van kikkers 🐸 vandaar de naam Kikkerloop.

Het belooft vandaag een zeer warme dag te worden en gaan goed voorbereid beginnen aan de wandeling. We schrijven ons in, ik neem mijn sleutelhanger in ontvangst en we gaan op pad. Lekker in de korte box, hoedje op en genoeg water mee. We gaan ook “maar” 10 km omdat ik nog steeds wat last heb van mijn knie al moet ik zeggen dat het best goed gaat nu.
We lopen langs de IKEA naar het groene, parkachtige gebied rond Mooie Nel, een grote waterpartij en om de Veerplas heen. Bij Paviljoen Loef meren we aan voor een cappuccinootje. Wel binnen want buiten is het te warm ook al zit dit plekje aan het water. Na de koffie gaan we weer op de terugweg maar dan bovenlangs. Hierdoor heb je mooi uitzicht over Haarlem.


Na nog wat weggetjes rond Haarlemmerliede, lopen we weer terug naar het beginpunt. Ook over de lange vlonder die we nog kennen van de vorige edities. En we zien De Zoete inval, hier was de start van de eerste editie van deze tocht. De Veerplas met het strandje herkennen we van de vorige keren. Wel jammer dat we niet in het centrum van Haarlem komen maar daar is de afstand te kort voor. Door omstandigheden kan ik helaas niet langer lopen maar vanwege het warme weer misschien ook maar beter!
Ik meld ons af, maak nog even een praatje met Carla en geef haar complimenten voor de goed gepijlde tocht. Je had geen beschrijving nodig! 
Blij dat het ons weer gelukt is, rijden we moe maar voldaan naar huis, op naar een koude douche en schaduw!🥵






Geen opmerkingen: