Totaal aantal pageviews

zondag, juni 28, 2026

Delft-Zuid tot Marconiplein Rotterdam 28-6-26 / 16 km

Vandaag weer een training gelopen, want ja het duurt nog maar 3 weken voordat de Vierdaagse begint. Mijn knie voelt goed aan, eens kijken hoe het gaat na 20 km wandelen.

Maar zoals dat gaat, plannen maak je om gewijzigd te worden, het werden er 16! Het hoe en waarom lees je hier.

Hans en ik nemen de metro naar Schiedam om vanuit daar met de trein naar Delft Campus (Delft Zuid) te rijden. Daar starten we met deze lijn wandeling, van A naar B. B is Rotterdam centraal maar zoals gezegd, zover komt het niet.


Eerst lopen we langs de Schie vanuit het station, richting het Abtswoudse bos. Dat komt mooi uit, want vandaag is het warm! Niet zo heel erg warm als afgelopen dagen met temperaturen van over de 30 maar wel 25 graden en dat is ook warm!
In het bos is het koel, maar ook druk met fietsers. Het is zondag, en het lijkt erop of er veel fietsclubjes zijn die op de pedalen stappen. Gelukkig kunnen we ze goed ontwijken maar het blijft oppassen!


Na een tunneltje mogen we een stukje onverhard lopen. Hans zet een verkeersbord op de foto: voetpad hier. Eeeuhhh waar? Het is niet te zien. Omdat ik deze route al eens eerder liep, weet ik dat we hier heen moeten en dat lukt aardig. We lopen hier ook in de schaduw, dat scheelt.

Na dit onverhard gedeelte mogen we langs het spoor lopen. En laat de zon nu net op dit moment achter een dikke pak wolken zitten. En er waait een verkoelende wind. Het is dus niet onaangenaam om hier te wandelen. En zo richting het Beatrixpark. Maar eerst onze eerste rust op een bankje na ruim 9 km wandelen. Even bij komen en weer verder. Ik weet dat er in het Beatrixpark een restaurant zit, we lopen er langs. Omdat we nog geen koffie hebben gedronken strijken we hier neer voor een bakkie cappuccino met wat lekkers erbij. We komen binnen in een gekoelde ruimte maar willen op het terras. Want daar waait ook een verkoelend windje en we zitten in de schaduw aan een vijver. Heel mooi.


Na de koffie vertrekken we weer maar eerst een ijsje, daar heb ik heel veel zin in! Dat geeft een echt zomers gevoel en past wel bij deze temperaturen! Verderop op een bankje vlakbij het restaurant eten we het ijs op om vervolgens weer verder te gaan. Maar ik heb het reuze benauwd gekregen van het weer en het tempo zakt drastisch. Mijn knie gaat goed gelukkig.

Via een paar straatjes in Schiedam, Hans ziet een schaakspel met koetjes in een etalage, komen we aan in het centrum en lopen langs de Schie over de 
Lange Haven. Daarna over de Buitenhavenweg langs de Buitenhaven naar Rotterdam Marconiplein. Want hier besluiten we tot het metrostation te lopen in plaats van tot Rotterdam Centraal. 

Maar voordat we daar aankomen, gaan we nog heel even op een bankje zitten aan het water van de Merwedehaven, met zicht op de watertaxi en het asielschip. Een cruiseschip omgebouwd tot asielcentrum. Je kan op een slechtere plek terechtkomen!


Na de pauze lopen we de laatste 900 meter naar het metrostation Marconiplein. Ik moest nog even een OV-chip truc uitvoeren omdat ik was vergeten uit te checken vanmorgen. Dan stappen we in een nagenoeg lege metro, op weg naar Spijkenisse. Vanaf daar nog 1 km lopen naar huis. Dus uiteindelijk heb ik 16 km gelopen vandaag! Blij mee, want het gaat in een stijgende lijn en ook al ging het vandaag niet helemaal vlekkeloos, ik ben tevreden! 

Geen opmerkingen: