Totaal aantal pageviews

zondag, oktober 16, 2016

11 antwoorden op wandelvragen

Een antwoord op 11 vragen van wandel "collega's " Mirjam en John. Hier staan mijn antwoorden.

1. Waarom wandelen?
Ik ben in 2006 begonnen met wandelen omdat een voormalige collega mij vroeg of ik geen zin had om met haar te trainen voor de vierdaagse van Nijmegen. We weten allemaal hoe die vierdaagse is verlopen, het was mijn eerste en haar laatste want zij loopt niet meer. Na een mislukte editie van Nijmegen in 2007 besloot ik dat ik niet in de wieg gelegen was voor lange afstands wandelingen, ik had veel (blaar)problemen. Nadat ik Marina op een wandelforum ontmoette die daar vertelde dat ze als laatste wens het lopen van een vierdaagse had, ben ik met haar gaan trainen. Het klikte heel erg goed en hadden veel lol samen. In 2008 hebben we de vierdaagse van Nijmegen succesvol uitgelopen, haar eerste en laatste want ze is in 2009 overleden. Maar mijn verslaving is toen geboren! Sindsdien train ik fanatiek en noem het eigenlijk allang geen "trainen" meer!

2. Hoeveel km heb je gelopen?
Dit weekend kwam het aantal op 12.004 km

3. Welke stad is je favoriete stad om te wandelen?
Amsterdam! Heerlijk om te lopen daar, het ademt sfeer en er is veel te zien en te beleven.

4. Wat is je langste afstand tot nu toe?
Ik heb 9x een Kennedymars gelopen dus dat is 9x 80 km. Meer km zou ik niet willen lopen!

5. Wat draag je het liefst onderweg, heuptas of rugtas
Mijn voorkeur is heuptas maar ik draag ook wel eens een rugtas

6. Hoe vaak wandel je?
Ik wandel het liefst elke week. Meestal loop ik in de winter wat minder km's vanaf 15 tot 25 km en in het voorjaar schroef ik de km's weer op.

7. Wat is jouw favoriete jaargetijde?
De herfst! Mooie kleuren en de temperatuur is mild. Hoewel ik de zomer ook wel fijn vind.

8. Welk wandelevenement sla jij niet over?
De Nijmeegse natuurlijk! In februari sta ik te popelen om mij weer in te kunnen schrijven!

9. Loop je het liefst verhard of onverhard?
Een combinatie van beide met de hoofdmoot verhard.

10. Wat is jouw ultieme wandeltip?
Gaan!! Ook al is er slecht weer voorspeld, gewoon gaan en meestal valt het wel mee. En bovendien: het meeste valt naast je! Alleen met ijzel en sneeuw ga ik niet.

11. Wat is jouw vraag aan mij/ons (Mirjam en John)
Lopen jullie het liefst samen of ook wel alleen?

1 opmerking:

Mirjam en John zei

Dag Ineke, Leuk om ook jou antwoorden te lezen en zo een indruk van jouw wandelcarrière te krijgen.

Wij Wandelen zowel samen als ieder apart. Bij georganiseerde tochten waar we de langere afstand lopen, gaan we wel samen op stap, maar blijven we niet altijd bij elkaar. Het wandeltempo van John ligt wat hoger.

Bij een wandelroute van papier blijven we juist wel vaak samen wandelen. Meestal wandelen we dan ook een kortere afstand.

En we vinden het ook niet vervelend om 'alleen' op stap te gaan, gebeurd ook vaak genoeg.

Groetje van Mirjam & John