Totaal aantal pageviews

zondag, december 06, 2015

RWV Winterserie deel drie 6-12-2015 / 10 km

Sinterklaas is weer het land uit en vandaag is het tijd voor een wandeltochtje bij de RWV. We gaan dit keer 10 km lopen, onze dochter heeft de auto nodig vanmiddag.
Het is bewolkt en het waait behoorlijk maar het is gelukkig wel droog.

Na het aanmelden en een kletspraatje met Larissa, Sabine en Chiel gaan we op pad nadat we allebei de Runkeeper gestart hebben.
Het eerste gedeelte van de route gaat weer door het Kralingse Bos om bij de Kralingse weg eruit te komen en dan is het meteen weer tijd voor een Brugmomentje. Vandaag gaat de route richting Brainpark. Een stukje door de bebouwde kom en dan de weg oversteken naar het Brainpark. Dat is zo genoemd vanwege de vele bedrijven die hier gevestigd zijn. Aan de overkant van dit park zit de Erasmus Universiteit.
De rust is gepland in de kantine van Leonidas maar omdat wij maar 10 km lopen, gaan we daar aan voorbij. Het is hier best druk want er kan ook geschaatst worden!
Na de rust splitst de route voor de 15 km lopers, zij gaan richting Brienenoordbrug. Wij lopen meteen richting de Esch waar de mooie watertoren staat. Hans zet mij op de foto met dit gebouw op de achtergrond.
Na de Esch steken we de Maasboulevard over om richting Oud Kralingen te gaan. En weer vergapen wij ons aan de mooie en grote huizen die hier staan! Wat ook wel leuk is om te vermelden: de pijlers maken ons attent op een mooie gevel via de tekst op de grond: een oogje met "gevel nr.29". Erg leuk want ik was er anders zo aan voorbij gelopen! De gevel is versierd met mooie koppen.
Als we in het Rozenburgpark aankomen, zijn we bijna aan het eind van de route. Hij is niet precies 10 km maar 11,5 km!
Na het park steken we de Kralingse weg weer over voor het laatste gedeelte langs de Kralingse Plas. Om 12.05 komen we aan bij de kantine. Ik ga nog even naar het toilet terwijl Hans ons afmeld waardoor ik vergeet mijn boekje af te laten stempelen! Nou ja, dat komt de volgende keer dan wel weer! Sinterklaas had voor de wandelaars vandaag een lekkere speculaaspop achter gelaten, bedankt!
Ik heb heerlijk gelopen in een voor mijn doen rap tempo.....mijn wangen gloeien als we terug rijden naar huis.

Geen opmerkingen: