Totaal aantal pageviews

dinsdag, november 05, 2013

RWV Winterserie deel 1/ 4-11-2013 / 15 km

Aan het eind van elk jaar begint de Winterserie van de RWV, zes Winterwandelingen in en om het Kralingse Bos en dat in zes edities. Deze wandelingen zijn altijd kort, maar heel gezellig. Je kan er 15, 10 en 5 km wandelen, gewoon om er even uit te zijn. Dat doe ik dan ook, de start is lekker laat, dus ik kan een beetje uitslapen!
Op de rijksweg is het even zoeken omdat ze bezig zijn met het herinrichten van de A15, en prompt neem ik een verkeerde afslag. Nou ja, dan maar doorrijden naar de Van Brienenoordbrug en daar de afslag Kralingen nemen, dan kom ik er ook!
Rond een uur of negen kom ik aan en schrijf me in voor 15 km. de serie van zes wandelingen want ik ga ervan uit dat ik ze alle zes kan lopen. Zo niet, geen man overboord want het is niet de hoofdprijs die je moet betalen.

Hier ontmoet ik mijn wandelvrienden Sabine, Paul en echtgenote, zij zitten al een een tafeltje met Suze. Als de starttijd dichterbij komt, zie ik Larissa en OpaPaul en Ardie is ook van de partij, gezellig weer! Gijs is al voor 9.45 uur bij de deur gaan staan met de routebeschrijvingen omdat het te druk wordt in de kantine en daar zie ik Geert binnenkomen, dat is een tijd geleden dat ik hem gezien heb. Piet is er ook weer en zo zie ik meer bekenden waarvan ik de naam niet weet.

Nadat we op de foto gezet worden door Danyell die natuurlijk ook van de partij is, zet Ardie het groepje op de foto met Danyell erbij. Het regent af en toe maar niet zodanig dat je er kleddernat van wordt omdat je grotendeels onder de bomen loopt. Ik heb wel een poncho bij me, zo'n wegwerpding, maar later gooi ik hem weg want het is niet handig.
Het is de "MacDonaldsroute", en het eerste gedeelte gaat door het mooie herfstachtige Kralingse Bos over paadjes met namen als Wolvenvalei, Naaldbomenpad, Uilenpad, Mantelpad, Gazellenlaantje, Verborgen Laantje en Weidezoom. Het eerste stukje loop ik samen met Geert en Ardie, Paul, Larissa en Sabine in de scoot volgen ons. Al wandelend kom ik Ivonne tegen. Zij loopt veel marathons en ik ken haar van de Brugrunners in Spijkenisse waar ik vroeger lid van was.

Het regent af en toe, maar de zon schijnt en dat levert een mooi natuurverschijnsel op: een regenboog. Als je goed kijkt zie je hem. Het is niet koud, een lekker temperatuurtje om te wandelen.
EEN REGENBOOG MAAR IS NIET GOED TE ZIEN. OP DE VOORGROND PAUL, LARISSA EN SABINE









Helaas krijgt Sabine een lekke band net op het moment van de splitsing 10-15 km. Zij blijft achter met Paul en Ardie omdat ze opgehaald moet worden door de scootmobiel-wegenwacht en Geert, Larissa en ik gaan verder met de 15 km route.

Als we het bos uitkomen lopen we een stuk door de bebouwde kom, met mooie huizen om te bewonderen en lopen richting de MacDonalds waar een rustmogelijkheid is, maar wij gaan daar niet rusten, het loopt best lekker zo.
Door straatjes met namen als 't Holletje, Bovenover en Onderlangs komen we weer bij de Kralingse weg aan, om vervolgens weer het bos in te gaan. Hier krijg ik toch een beetje last van mijn benen, hoe het komt weet ik niet, misschien de nieuwe schoenen? En mijn maag speelt ook op, dat is geen fijn gevoel. Maar doordat we gezellig lopen te kleppen met elkaar, heb ik er niet zo'n erg in en al snel komen we weer vlakbij het Langepad waar we nog een een heel klein stukje anders lopen dan anders. Hier heb ik nog nooit gelopen, een ruiterpad dat leidt naar het Langepad. Na bijna drie uur wandelen melden we ons weer af en gaan nog even wat drinken en nakletsen met Paul en Ardie.
OEI OEI! WAT EEN DONKERE LUCHTEN!











Rond half twee vertrek ik weer met een voldaan gevoel naar Spijkenisse en ga via Hoogvliet over de Spijkenissebrug omdat ze met de Hartelbrug bezig zijn en ik geen zin in een file heb! Onderweg naar huis nog een paar hagelbuien gehad, gelukkig niet tijdens het wandelen!!

Geen opmerkingen: