Totaal aantal pageviews

zondag, november 10, 2013

Herfsttocht RWSV 15 km

Vandaag staat er een klein tochtje op het programma, de Herfsttocht in Rotterdam-Zuid en de start is vanaf de kantine van de Sperwers. Vorig jaar heb ik deze tocht voor het eerst gelopen en gaat door het wandelgebied dat ik al door en door ken.
Het is mooi herfstweer, heel toepasselijk voor deze tocht.
Bij de kantine aangekomen moeten we de auto in een betaald parkerenzone zetten want de parkeerplaats is al vol. We starten ook vrij laat. Heel af en toe barst er een buitje los, maar dat duurt niet lang.
Ik schrijf ons in voor de 15 km en gaan op pad.
Het begin van de tocht gaat door de bebouwde kom van Rotterdam Zuid, over de Zuiderparkweg en Meijenhage o.a. Na ongeveer 5 km komen we aan bij de rust, Het Schaapje, ook al een bekend rustpunt. Het is er enorm druk en we kunnen nog net twee barkrukken ontdekken die vrij zijn. De dames achter de bar hebben het superdruk, de koffie wordt per kopje gezet, maar ze blijven er relaxed mee omgaan. Uiteindelijk krijgen we dan ook onze koffie en na een half uurtje vertrekken we weer voor het vervolg van de tocht.
Die voert ons door de achtertuin van het Botlekgebied, Rhoon en omstreken. Polderlandschappen en velden met schaapjes trekken aan ons voorbij. Zelfs een kar met paard en wagen zien we langs komen. We genieten van het weer en de omgeving en al kletsend komen we aan bij de Groene Kruisweg. Die steken we over en ik kom daar een aantal bekenden tegen, Magda stuift ons voorbij en ik word aangesproken door iemand die denkt dat ik Sunny ben vanwege de vele veters die ik bij me draag. Het is Charlotte met haar hond, een nieuw lid van het Walkers4walkersforum. Zij loopt verder met haar maatje en wij lopen ons eigen tempo.
Langs de metrobaan richting Schulpweg. We passeren de molen en De Oliphant, dit is een mooie trouwlocatie waar ik vroeger wel eens in de catering gewerkt heb.
Na 15 km afgelegd te hebben meld ik ons af en ik ga met een voldaan gevoel naar huis. De route was goed gepijld en de routeomschrijving heel duidelijk! Zo zien we het graag.

1 opmerking:

Monique zei

Hallo Ineke,
Klinkt leuk en lekker relaxed. En nog dichtbij ook. Wat wil je nog meer.

Groeten, Monique