Totaal aantal pageviews

zaterdag, februari 21, 2009

Barendrecht 21-2-2009 25 km

Vandaag staat op het programma een tocht in Barendrecht. Het is vroeg als de wekker gaat en ik heb best wel moeite om op te staan, maar ach, het is voor een goed doel.
Om 7.40 uur stap ik in de auto om richting Barendrecht te gaan, de wandelsportvereniging "Sterker Door Strijd" oftewel SDS heeft haar startlokatie aan de Dierensteinweg, een voetbalkantine. Aangezien de parkeerplekken beperkt zijn daar, ga ik vast richting het NS station want daar is plek zat! Wel een stiefkwartiertje lopen naar de kantine maar dan kan ik wel vast extra kilometers rekenen voor vandaag.

Ik meld mij aan voor 25 km en ga op pad. Lekker alleen met als gezelschap mijn MP3 en Tiësto.......De weersvoorspelling is niet denderend, er zou af en toe een buitje kunnen vallen maar daar heb ik op gerekend, mijn regenjasje doe ik aan.
Achteraf bleek dat een misrekening want het werd schitterend weer!

Het eerste stuk van de route gaat door woonwijken, en ik heb een spuuglelijk huis op de kiek gezet, knalroze was deze! Niet echt mijn smaak........
Na 4.880 meter, ja ja deze route is heel gedetailleerd opgeschreven, is de rust al maar daar loop ik voorbij want na zo'n kort stukje ben ik nog lang niet moe. Eigenlijk wel jammer want bij deze tocht krijg je consumptiebonnen, dat is bij de prijs inbegrepen.
Maar ja, ik ga toch richting de Grienden lopen, altijd leuk zo'n mooi stuk natuur! Een groot gedeelte gaat over grasvelden en modderpaadjes, mijn broek ziet er niet uit......
Hoewel ik het na ruim vijf kilometer wel weer gezien heb en ben ik erg toe aan een stukje rust, zie ik alweer het Restaurant Abel opdoemen, daar is wel vaker een rust gepland. Ik maak daar ook dankbaar gebruik van. Wel een beetje lauwe koffie maar hij smaakte goed.

En wie zie ik daar binnenwandelen als ik net wil vertrekken? Ardie, Opa-Paul, Ed, Eppy en Robert. Leuk ze weer te zien, maar ik zit al een tijdje en krijg het koud dus ik ga zonder hen op pad.

De route die dan volgt, gaat weer richting Grienden, maar dan vanaf de andere kant. Is ook leuk. We moeten ook een stuk over een glibberige vlonder en dat vind ik best eng. Stel je voor dat je eraf kukelt? Op de terugtocht is ook een vlonder maar er was iets gevonden op de glibberigheid: kippengaas. Een uitvinding want het is helemaal niet glibberig meer.......

De derde rust, voor mij de tweede, is bij dezelfde als op 4,880 km en nu zit ik op 18,750 km. Daar neem ik een heerlijke bruine bonensoep. En die is écht heel lekker! En terwijl ik zit te genieten van de soep komen Ardie en de rest ook opdagen. Ik heb dit laatste stuk met hen samen opgelopen, wel zo gezellig!

Eppy en Robert gaan er al snel vandoor, maar even later stoppen ze en lopen terug. Wat nou, zijn we verkeerd gelopen? Maar nee, Robbert gaat te snel (hij heeft onlangs zijn been gebroken en het gips was er pas sinds eind december af) en moet vaart minderen.

De laatste rust die ingepland staat, een fruitpost, zijn we ook voorbij gelopen, niemand heeft trek in een appel en het is nog maar drie kilometer naar de finish. Het laatste stuk van de route gaat dan ook weer door de woonwijken van Barendrecht, zoals op de foto's te zien een waterrijke buurt. Erg mooi hoor........

Om 14.50 uur stappen we weer het startbureau binnen na de dames gecomplementeerd te hebben met de mooie tocht krijgen we een mooi speldje voor op je tas. En natuurlijk even nabieren, voor mij koffie. Het is erg druk in de kantine vanwege de voetbalwedstrijden maar we kunnen toch nog een plekje bemachtigen.
Drie uur was ik weer thuis. Heerlijk gelopen maar voel mijn voeten wel.
Volgens de routebeschrijving is de tocht 26,690 km, maar voor mijn gevoel 30 km!

Geen opmerkingen: