Totaal aantal pageviews

zondag, maart 01, 2009

RWV winterserie 1 maart deel 6

Ik heb met Lisette afgesproken om vandaag het laatste deel van de Winterserie te lopen maar als ik op de snelweg rijd, ben ik zo in gedachten dat ik de afslag mis naar Vlaardingen. Dan maar doorrijden naar de andere afslag en ik kom ietsje later dan afgesproken bij haar aan.

In de kantine van het Langepad is het al gezellig druk en wij schrijven ons in voor 15 km en gaan gelijk op pad, een routebeschrijving vinden wij niet nodig, de pijlen zeggen genoeg......
Het eerste deel gaat door het Kralingse bos en het is zo stil in het bos dat we een kloppend geluid horen, en wij kijken de bomen in want misschien zit daar wel een specht. Want zo klonk het.
En ja hoor, na een paar minuten turen zie ik hem het eerst, en even later ziet Lisette hem ook.

De routewijziging betreft een leuk stuk door Prinsenland, we gaan naar het Vierkante Eiland van Fred de Wit. Heel grappig om naartoe en omheen te lopen. Na dit spektakel komen we bij de rust, een speeltuintje. De beheerder had er niet op gerekend dat er al zo vroeg zoveel mensen zouden komen, de koffie moest nog gezet worden. Die was erg sterk! Als je nog niet wakker bent dat word je het van deze koffie......

Na de koffie lopen we verder en lopen samen op met iemand die een hondje in haar rugzak heeft, een schattig zwart keeshondje. Zie foto. En we kletsen wat met een van hen, heel gezellig. Onder andere met Piet die vertelt honderd uit over zijn wandelavonturen en hij zegt dat hij al 22 jaar wandelt.

En zo komen we al kletsend aan bij het laatste stuk van de wandeling die weer door het Kralingse bos gaat. Het is heerlijk weer en het is best druk met veel gezinnetjes en kinderen, en veel fietsers en hardlopers.
We komen rond half 1 aan bij de kantine en na het afmelden en -stempelen gaan wij weer richting Vlaardingen voor de traditionele soep na afloop bij Lisette.
Dit was weer een superwandeling en ik heb genoten. Om drie uur ben ik weer thuis in Spijkenisse.

Geen opmerkingen: