Totaal aantal pageviews

zondag, februari 08, 2009

Wateringseveldtocht 8 februari 2009

Een tocht in Den Haag staat vandaag gepland. Ik twijfel heel even om te gaan, mijn knieeën doen nog een beetje zeer van de val van afgelopen vrijdag (ging door mijn enkel en kwakte zo op de straat!) maar ik denk dat in beweging blijven beter is dan stilzitten.

Zo gezegd zo gedaan, en zo rijd ik om 7.45 uur richting Den Haag. De ruiten zijn bevroren dus wel even krabben voordat ik op weg kan maar dan arriveer ik toch rond half 9 bij het startbureau aan de Madesteinweg. Nadat ik mijzelf aangemeld heb, loop ik Alie en Sytske tegemoet, die waren even verdwaald door de wegomlegging. Tja, ik heb een TomTom, die laat zich niet zo makkelijk van de wijs brengen!

We gaan gedrieeën op pad. Het is fris maar lekker wandelweer, een beetje bewolkt. Sytske is onze routelezer, Alie let op de pijlen en ik, ik wandel gewoon mee. Gezellig hoor.
We hebben heel wat gesprekstof en babbelen wat af.

Het park Ockenburg is erg mooi en als we daar weer uitlopen, gaan we de duinen in richting Ter Heijde. Die weg is erg lang en ook voor fietsers, maar we krijgen steeds commentaar van de fietsers. Een beetje chagerijnig zijn die fietsers wel, alsof de wereld voor hen alleen is, wij lopen keurig aan de linkerkant, niet tot last van de fietsers.

De eerste rust op 7 km is gesloten op zondag (hebben wij weer!) en daarom lopen we maar door tot aan de volgende rust bij Sportpark Verburgh. Alie moet nog wel een noodsanitaire stop maken, achter een container.
Na de pauze, een lekker kopje koffie en een sanitaire stop, gaan we weer op pad. Dit stukje gaat door allerlei paadjes langs het water en over schelpenpaadjes. We zien een leuke boot, "Jan Wandelaar" staat erop! Toepasselijke naam......

We komen nu in een hele mooie wijk, dit zijn echt heel leuke huisjes in een rustige, en waterrijke omgeving. We genieten van al dit moois.
Als we de wijk weer uitkomen, gaan we nog even naar een kwalitaria, een nette friettent waar je ook even kan zitten. We nemen weer een bakkie en Alie "moet" heel nodig!
Dit is het 17 km punt en na deze rust is het dus nog maar een klein stukje naar de finish.
Daar komen we aan om 14.15 uur.

Nog even met de mensen achter het startbureau gekletst, en ook aangegeven dat de routebeschrijving completer zou zijn met de vermelding van de te lopen meters, zodat je weet hoelang een weg is. Maar nee, daar begonnen ze niet aan. Nou ja, het was maar een idee. De route was opzich wel goed gepijld, maar was soms wel wat onduidelijk.
Ondanks dit minpuntje hebben we wel genoten van deze 24,4 km!!

Geen opmerkingen: