Totaal aantal pageviews

zondag, februari 01, 2009

RWV winterserie 1 februari 2009 -deel 5


Dit is deel 5 van de serie maar voor mij de vierde keer. Zoals altijd starten we weer vanuit de kantine van PAC aan het lange pad. Arie en Adrie waren er ook. Leuk ze weer te zien want dat is alweer een half jaar geleden, bij de Dam tot Dam tocht en Adrie heb ik voor het laatst tijdens de Kippenloop gezien......

Ik arriveer rond 9.15 uur bij de kantine en Adrie schrijft ons in terwijl Arie een kopje koffie gaat halen klets ik nog even met Danyell die ook al gearriveerd is. Een beetje slaperig ben ik nog omdat dochterlief zo laat(of vroeg!) thuiskwam van een avondje stappen: 06.00 uur! Ze hadden de bus gemist.
In de kantine is het warm en mijn ijskoude handen ontdooien een beetje want het is echt heel erg koud vandaag. Ben blij dat ik mijn sjaal meegenomen heb.

Helaas heeft mijn heuptasje de geest gegeven, nog even een herstelpoging gedaan maar dat lukte niet. Dan maar zonder heuptas en alles in de auto gedumpt, het hoognoodzakelijke mag bij Arie mee in de rugtas.
Na 5 km door het Kralingse bos gekuierd te hebben is er een rust in "de Big", een klein maar gezellig onderkomen. Even van het toilet gebruik maken en een kopje cappuccino drinken.
We zitten net en het stroomt vol met wandelaars!
Normaal loop ik deze afstand in één keer samen met Lisette maar omdat het nu zo koud is, is een kleine tussenstop met iets warms wel lekker.

Na deze rust komen we al snel in de bebouwde kom van Capelle aan de IJssel. Een hele lange weg voert ons naar de volgende tussenstop, de McDonalds. Maar hier blijven we niet lang, alleen een sanitaire stop is noodzakelijk. En snel vervolgen we weer de route, we komen door allerlei leuke straatjes met statige woningen, je ziet wel waar het geld zit! Prachtig om te zien en we lopen weer te genieten. Het zonnetje piept ook af en toe door de wolken, dat maakt het wandelen nog aangenamer........

We lopen de Kralingse weg over om zo weer het bos in te lopen. Dan is het nog maar een klein stukje naar de startlocatie. De route blijkt ietsje langer te zijn dan de beloofde 15 km, n.l. 17.095 km. Adrie loopt iets sneller en die gaat alvast naar de kantine terwijl ik mijn spulletjes uit Arie zijn tas haal. Nog even afmelden en dan weer op huis aan waar een trappelende echtgenoot wacht die de auto nodig heeft.
13.45 uur kom ik bibberend van de kou binnen, snel een hete douche en iets warms drinken!
Dit was weer een zoals altijd mooie wandeling en ook gezellig om weer met een delegatie van de Dordtse Bende te lopen!

Geen opmerkingen: