Totaal aantal pageviews

zaterdag, februari 23, 2019

Zwientjes tocht DES 23-2-2019 / 20 km


De Zwientjes tocht van DES Ugchelen, daar gaan we vandaag lopen. Het belooft een prachtige zonnige dag te worden, hoe anders was het vorig jaar.......koud!!!
Het startbureau is dit keer in Apeldoorn, bij een sportclub en dat is wel 1,5 uur rijden maar ja, dat hebben wij er wel voor over.

Hans zet mij af om in te schrijven, hij zet de auto op aanwijzingen van een vrijwilliger op een plek ver van het startbureau, het is druk!! Dat merk ik ook als ik binnen kom. Het inschrijven verloopt traag, in mijn ogen heeeeel inefficiënt: naam opschrijven, pasje van de bond bekijken, bandje afscheuren (waar die voor nodig is, mij een raadsel!) en betalen om vervolgens in een andere rij gaan staan voor muntjes ??? Bij de rusten moet je met muntjes betalen.......maar later blijkt dat dit ook contant kan.

Bij de wc is het ook druk, ik ga wel in de bosjes want we gaan meteen na de start het bos in. Tot aan de rust op 8,5 km alleeeeen maar bospaadjes en lusjes gelopen want je komt steeds wandelaars tegen van andere afstanden, wij lopen de 20 km maar er zijn ook afstanden van 6, 12, 25 en 30 km. Als we een groot grasveld tegenkomen ruiken we mest!!! Brr......bah bah, de tent staat op een bemest grasveld! Nah ja, we gaan maar even in de tent zitten, buiten is geen plaats en je kan elkaar niet verstaan door de herrie van de aggregator, de rij voor de koffie e.d. is lang en besluiten daarom de muntjes maar bij de volgende rust in te leveren want hier komen we straks weer. Vandaag loopt het niet zo lekker, mijn energie niveau is erg laag lijkt het wel, ik kom niet vooruit. Af en toe rust ik op een boomstronk en bezoek ik de struiken voor een sanitaire stop. Ik stop wat eten erin, dat helpt een beetje en weer door. We komen niet in de bebouwde kom, alleen maar bospaadjes tot aan de volgende rust, ik tel de kilometers af. Niet omdat het niet mooi is, maar omdat het vandaag niet lekker gaat........de route is echt prachtig!

De tweede keer op het veld stinkt het nog net zo erg helaas. We nemen het er even van met een heerlijke erwtensoep voor een vriendelijk prijsje. Ik kom weer een beetje bij! Ik lijk weer genoeg energie te hebben gekregen voor de laatste kilometers. Het laatste stukje vind ik ook het mooiste. We komen vlakbij de Apenheul en een mooi parkje met waterval en een fontein in een meertje. Hier maak ik wel wat foto’s want ik heb tot nu toe niets de moeite waard voor een foto gezien. En tot slot zien we een aantal “zwientjes”, wilde zwijnen die gelukkig achter een hekje zitten, die wil je niet in het wild tegenkomen! Ze werden gevoerd door voorbijgangers. Daar heb ik wel een paar foto’s van geschoten.

Als we het park verlaten zijn we niet ver meer van de finish. Ik zie het bord van het sportpark en ik denk: we zijn er bijna. Maar dat duurt voor mijn gevoel nog best lang! Eindelijk komen we bij de finish, de trap op naar de kantine en ik meld ons af. Na een plaatje, een stempel en een flesje fris lopen we weer terug naar de parkeerplek, de auto staat ver.......op naar huis met een tussenstop voor een lekkere cappuccino bij La Place in Stroe, effe bijkomen! Daarna 5 kwartier naar huis karren.



klikkerdeklik voor meer foto’s

Geen opmerkingen: