Totaal aantal pageviews

zondag, maart 01, 2015

RWV Winterserie deel 6 /1-3-2015 / 15 km

Ondanks dat ik gisteren al een rondje gelopen heb, ga ik vandaag ook maar weer eens buitenspelen! Ik heb een goede reden om naar buiten te gaan: het is/wordt mooi weer! En vandaag ga ik de laatste keer in Kralingen lopen, de laatste van de zes edities van de Winterserie, het is alweer maart!
Zoals altijd ben ik weer veel te vroeg, maar het is al gezellig in de kantine van PAC en ik maak een praatje met die of gene tot we het sein krijgen om naar buiten te gaan. Gerrit staat al klaar met de routebeschrijvingen maar eigenlijk heb je die niet nodig, er wordt altijd heel goed gepijld!

Al kletsend lopen we door het Kralingse bos richting Prinsenland. Via paadjes met namen als Verborgenlaantje, Stinsenlaantje en Wolvenvallei komen we bij het metro station van Kralingen. Dat heeft een metamorfose ondergaan, er is nu een hele grote parkeergarage aan gebouwd, een P+R. Handig, voor als je in het centum van Rotterdam moet zijn, want je betaald daar de hoofdprijs voor een parkeerplekje!

Als we door de straatjes van Prinsenland lopen zie ik een straatnaam bordje met mijn voornaam erop: Ineke Sluiterlaan. Grappig, ik maak er een foto van.
Dan zien we weer een mooie rode kat op een brug zitten, hij blijft mooi zitten en laat zich aanhalen. Dat moet natuurlijk ook vastgelegd worden, zo lief!

Vlakbij dit bruggetje is nog een mooie brug, tijd dus voor een Brugmomentje! Het is prachtig weer en er drijven leuke wolkjes over......

Op de route zit een groot kunstwerk waar we omheen mogen lopen.
Dit heet Vierkant eiland en is een kunstwerk in een waterpartij in het Prinsenpark van de deelgemeente Prins Alexander. In het midden van een betonnen constructie bevindt zich een vierkant. Dit gat symboliseert het laagste punt van Nederland: zeven meter beneden NAP. De constructie, van vierkant en cirkel, vormt een schaal met oplopende balken en meet 54 x 54 meter. Het is gemaakt door kunstenaar Frans de Wit in 1996.
Er staat een stevige wind als we het kunstwerk passeren en je kan zelfs kiezen welke richting je wil lopen, om het kunstwerk heen. Wij kiezen voor de kortste.

We komen bij de rust aan die in een kantine van korfbalvereniging "De Trekvogels" is, en ik wil wel even naar het toilet. Maar ik moet daarvoor een trap op en er staan mensen te wachten, daar heb ik geen zin in en we gaan daarom maar verder, we zitten nu op ruim 10 km, ik hou het nog wel even vol.

Als we net voorbij het snelwandel parcours zijn (er is vandaag ook een snelwandelwedstrijd) wil ik heel eventjes zitten want die tocht van gisteren en nu ook vandaag, dat hakt er een beetje in. Op een bankje bij een leuk klaterend watervalletje gaan we even in het zonnetje zitten. Je waant je daar op een zonnig terrasje.....heerlijk even die rust al is de finish niet ver meer!

Na bijna een kilometer komen we aan bij de finish. Nu moet ik wel heel nodig naar het toilet en na het afmelden drink ik nog even een kopje thee voordat ik naar huis ga, nog eventjes nababbelen (alsof we dat onderweg nog niet gedaan hebben hahaha!)

Dit was een mooie wandeling en heb met volle teugen genoten, ik stap met een goed gevoel de auto in om weer naar huis te rijden.

Geen opmerkingen: