Totaal aantal pageviews

zaterdag, februari 28, 2015

Zuurkooltocht SWD 28-2-2105 / 15 km

Ik ben al wakker voordat de wekker gaat, het is 7.15 uur. Ik kijk naar buiten: de auto is bevroren! Brrr....het was zeker een koude nacht en dat hadden ze ook voorspeld! De weersverwachting voor vandaag is gunstig, lekker weer voor een wandeling in ieder geval. Daarom ga ik vandaag in Dordrecht lopen samen met Leo. Het is een tijd geleden dat we elkaar gesproken hebben, dat wordt weer eens gezellig bijkletsen! De auto is overigens weer helemaal ijsvrij als ik wegrij.......

Op de afgesproken tijd kom ik aan bij Sporting Delta waar het startbureau zit van de Stichting Wandelsport Dordrecht die de Zuurkooltocht, want zo heet deze wandeling, uitgezet heeft. Nog even op de valreep Robert gedag gezegd, die is al van start gegaan met zijn maten maar hij gaat 25 km lopen en wij 15 en we moeten ons nog inschrijven.

Het is nog best druk bij de inschrijftafel en we staan al kletsend te wachten op onze beurt als een dame ineens voor ons dringt! Daar zeg ik wat van en kunnen wij, die netjes op onze beurt wachten, ingeschreven worden.......
Het zelfs zo druk, dat de vertrekkende lopers een andere deur uit moeten en bij deze uitgang krijgen wij onze routebeschrijving.
Leo woont in Dordrecht en hij ziet al meteen welke kant wij opgaan. Ik heb hier wel vaker gelopen en ik heb een vermoeden dat we de dijkjes mogen "bewonderen".

We lopen vanaf de start door een paar parken en slingeren door de bebouwde kom en Leo wijst mij het flat aan waar hij woont. Als we de zuiderdijk oplopen zijn we bijna bij de rust en hebben er dan 8,4 km op zitten. Bij de rust is het druk, het is een buitenrust in een tent en die is propvol! We staan heel eventjes in de rij voor een broodje zuurkool met worst en eten die staande op. Er staat ook een lange rij voor de dixie maar daar ga ik niet in staan, dat komt later wel!

Na deze korte rust gaan we verder over de Zuidendijk en lopen een stukje fout, maar we zijn niet de enigen. Een kleine misser op de overigens goed gepijlde tocht.
Op de route zit een voetbalveld en ik zie dat de kantine open is. Daar maak ik even gebruik van een sanitaire stop, lekker schoon en geen wachtrijen!
En dan zijn we weer terug bij Sporting Delta als we er precies drie uur op hebben zitten, het is inmiddels 12.00 uur. We melden ons af en na een stempeltje in mijn boekje (weer bijna vergeten) en na een consumptie gaan we ieder ons weegs.
Lekker gelopen!!!

Geen opmerkingen: