Totaal aantal pageviews

zondag, februari 15, 2015

15-2-2015 Rondje polder 17,49 km

Omdat ik afgelopen zaterdag niet kon wandelen ga ik vandaag de deur uit, richting polders in de buurt. Het is zulk lekker weer, dan kan ik niet binnen blijven hoor.
Ik weet nog niet precies hoe ik ga lopen maar ik begin vanuit de wijk, over een honden uitlaat laantje.
En dan de wijk uit richting Bernisse.
Het is heel erg lekker weer zoals ik al zei en ik begin al snel te transpireren. Vlakbij de manege passeer ik een ouder stel die wat moeite heeft met het veerooster.

Dit stukje loop ik wel eens hard en er lopen op dit moment ook veel hardlopers. Ik zie in de verte twee bekende personen aankomen, dat zijn Joop en An van de Marathon. Ik maak even een praatje met hen maar ga ook weer snel verder.

Als ik op een splitsing kom kan ik beslissen welke richting ik uit zal gaan, ik kies voor "het trambaantje" richting Zuidland. Dat is wel een erg lange rechte weg maar ja, ik wil toch wel ruim 15 km lopen dus die kant moet ik wel op!

Bij de kruising richting Zuidland ga ik nu eens naar rechts i.p.v. rechtdoor en dat is richting Geervliet. Er staat op de bordjes nog 5 km en ik heb er net 5 opzitten dus dat komt goed uit!

Dit is ook een heel erg lange en rechte weg maar dat wist ik wel. Gelukkig heb ik muziek op de oren om mij er doorheen te helpen!
Inmiddels ben ik aangekomen bij de Groene Kruisweg die ik kan oversteken naar Geervliet. Ik passeer een huis waar men al gezellig buiten zit in het zonnetje, het lijkt wel voorjaar!!

En dan kom ik aan de rand van Geervliet uit om verder te gaan langs het Hartelkanaal naar de McDonalds maar jeeetje! Ik ben het eigenlijk een beetje zat en zet het volume van de MP3 wat harder.
Als ik in de buurt van de afslag naar de Mac kom bedenk ik dat ik nu eigenlijk wel gewoon door kan lopen, het Hartelpark in! Daar weet ik een paar bankjes, misschien daar eventjes de benen van de vloer??
Maar ach, als ik bij het eerste bankje kom is die bezet! En oh jee, het tweede bankje is ook bezet! Jaloers passeer ik die mensen om verwoed verder te stappen. Maar eindelijk als ik het park bijna uit ben, toch nog een bankje gevonden! He he, eventjes maar hoor, en dan weer verder, ik ben er bijna....

Bij de kruising Groene Kruisweg - Carlton Hotel ga ik de snelste weg richting huis, het is nu echt niet ver meer. Nog even een paar lekkere nummers opzetten en gaan met die banaan! Die laatste km's blijk ik, als ik op mijn app Runtastic kijk, het snelst gelopen te hebben! Uiteindeljk toch nog 17,49 km gelopen in 3.19 uur.

1 opmerking:

Ikke zei

Mooie tijd toch voor 17,49 km . Ben zelf nu 3 weken terug weer begonnen .... 10, 10 en gisteren 12 km hahaha . Ja ik weet het .....ben een ouwe diesel , kom dus langzaam op gang . Tip voor een vrij bankje , dag van te voren bordje op de bank hangen " NAT " :-)