Totaal aantal pageviews

dinsdag, februari 03, 2015

RWV Winterserie deel 5 / 1-2-2015 / 15 km

En zo heb je alweer de vijfde editie van de Winterserie van RWV gelopen! Wat gaat de tijd toch snel!!

Op zondag 1 februari ga ik weer richting de Kralingse plas om mijn rondje te lopen.
In de kantine van PAC is het heel eventjes rustig, een grote horde hardlopers is net vertrokken voor hun marathontraining, het zijn er best veel! Ik meld me weer aan en sta verbaasd dat de dame achter de tafel mijn naam al weet en heb ik mijn startkaart in handen voor ik er erg in heb.

Voordat we van start gaan ga ik nog eventjes aan een tafeltje zitten waar Sabine en Larissa al zitten en ook Danyell en Suus zitten er en ik maak even een praatje voordat Gijs het startsein geeft. Even later komt Paul eraan en Rob kom ook binnen, hij verteld dat zijn startkaart kwijt is, later blijkt dat zijn voornaam met zijn achternaam samengevoegd is en is zijn kaart bij de "R" gestopt!

We kunnen rond tien uur vertrekken en het is buiten bewolkt en fris, er is zelfs regen voorspeld maar dat kan ons niet deren! Lekker doorstappend lopen we gezellig te babbelen en voor we er erg in hebben lopen we het Kralingse bos uit en we steken de Maasboulevard over. Bij de roeivereniging Nautilus staan we even stil voor een Brugmomentje, dat is een foto van een of meerdere persoon/personen op een brug, in wandeljargon. In dit geval mijn persoontje want Rob neemt de foto. Het is inmiddels gestaag gaan regenen helaas, mijn (oude) schoenen zuigen de nattigheid gretig op......jammer! Ook moeten we flink diepe plassen ontwijken.........en het wordt net geen glijpartij!!!

Maar ach, de bui is ook zo weer over en hebben we inmiddels een stukje bebouwde kom in Oud-Kralingen gehad. En dan steken we de Maasboulevard weer over en even is er verwarring over de route want de pijlen zijn weggespoeld. Maar dat is ook weer goed gekomen, we volgen gewoon de andere lopers en steken een stukje af.

Dan komen we weer in het Kralingse Bos en al zig-zaggend over de bospaadjes komen we weer aan bij de kantine. Ik kijk, voor het eerst die dag, op mijn horloge en tot mijn stomme verbazing heb ik best snel gelopen voor mijn doen! Een pee-erretje zegt Rob. Het is pas half 1 dus heb ik nog even tijd voor een nazit en een bakkie thee en ik bof, want Paul trakteert! Zo sluit ik de wandeling af met een heerlijk gevoel: gezellig gebabbeld, gelachen en ook nog goed gelopen, wat wil een mens nog meer!!!

De foto's bij dit verslag zijn van Rob

1 opmerking:

Unknown zei

Mooi verslag en de snelheid van het lopen zit er in.Gr. Bert.