Totaal aantal pageviews

zaterdag, februari 22, 2014

Zuurkooltocht SWD 22-2-2014 / 15 km

Vandaag eens een tochtje wat dichter bij huis, in Dordrecht dit keer bij SDW. Om half negen arriveer ik in Dordrecht op de Gravensingel waar het startbureau zit en ik parkeer de koets een paar straten verder want op de parkeerplaats hoef ik niet te zoeken, dat weet ik nu al. Ik meld mijzelf en Leo aan voor 15 km, helaas kan Silvia er vandaag niet bij zijn, van haar krijg ik onderweg een watssapp dat ze niet komt.
Het is weer erg zacht voor de tijd van het jaar, wat een verschil met vorig jaar, toen we liepen te blauwbekken hier met wollen muts en een dikke sjaal om! Nu lijkt het wel voorjaar en de natuur is ook een beetje van slag, je ziet veel jong groen omhoog schieten!
Omdat het in het startbureau giga druk is, wacht ik even buiten op Leo en ik maak een praatje met een paar wandelaars. Ondertussen is Leo ook gearriveerd en kunnen we vertrekken nadat we een routebeschrijving gescoord hebben.

Na wat straatjes doorkruist te hebben komen we op de welbekende Oudendijk en verderop de Zuidendijk, bekend vanwege de Kennedymarsen die ik gelopen heb en van vorige tochtjes in deze omgeving. We hebben gelukkig genoeg gespreksstof om de verveling tegen te gaan! Na 4,5 km ongeveer komen we bij de eerste gelegenheid tot rusten bij een eigen rust van SWD in een tent en daar kunnen we gelukkig gebruik maken van een dixie! De tocht is inclusief consumptie van een broodje worst met zuurkool, vandaar de naam van de tocht. Terwijl ik gebruik maak van de dixie haalt Leo een broodje. Deze rust komt op een goed moment!

Na nog een paar ommetjes rond de polders van Dordrecht komen we wederom bij deze rust, het is er nu een heel stuk drukker want alle afstanden hebben deze rust. Ik kom nog een paar bekende wandelaars tegen, de Dordtse bende! Je komt ze ook overal tegen.....
De rij bij de dixie is lang, heel lang! Maar gelukkig heb ik daar nu geen behoefte aan. Een dame komt mopperend terug omdat ze het zo lang vond duren ("krijgen ze daar een massage ofzo daarbinnen?"). Blijkbaar snapt ze niet dat sommige dames ook andere dingen (moeten) doen op een toilet behalve een plasje.....men bekijkt soms dingen vanuit eigen perspectief! Jammer hoor..........

Na een kopje koffie en thee vervolgen we de route door de wijk Stadspolders en maken ook hier een paar lusjes en ommetjes, we moeten nog 5 km overbruggen. Rond 1 uur komen we aan in de kantine van Sporting Delta en ik meld ons af en vraag een stempel voor in mijn wandelboekje. Ik maak nog even een praatje met Ton die ik onderweg tegen kwam maar niet direct herkende. Er blijken vandaag meer dan 730 mensen geweest te zijn op de verschillende afstanden van 35,25,15 en 10 km! Een geslaagde dag dus voor deze wandelvereniging!

Met een voldaan gevoel stap ik weer in de auto, op weg naar Spijkenisse. Ik heb genoten vandaag ondanks de vele dijken, de route was verrassend anders!

Geen opmerkingen: