Totaal aantal pageviews

vrijdag, januari 11, 2013

RWV Winterserie deel 4/ 6-1-2013

De Prinsemolen
Het nieuwe jaar is weer begonnen met een wandeltochtje bij RWV. De vierde editie alweer van de Winterserie. Dit is de eerste keer sinds ik lid ben geworden van deze club dat ik de serie vier keer achter elkaar kan lopen, er is altijd wel een datum dat ik niet in de gelegenheid was te gaan, maar nu lijkt het erop dat ik de hele serie kan gaan lopen.

Ook deze keer heb ik met Lisette afgesproken bij de bushalte en om 9.05 uur stipt verschijnt de bus bij de halte met Lisette erin. Na een goede 20 minuten rijden, het is rustig op de weg, komen we aan bij de kantine van PAC, waar het startbureau huist. Het is er al gezellig druk en de nieuwjaarswensen vliegen me om de oren! Ik vind het altijd net een grote familie, die club wandelaars, er zijn ook zoveel bekenden. Na hier en daar een praatje is het alweer snel tijd om op pad te gaan, als we ook Michelle tegen komen die buiten op ons staat te wachten vertrekken we het bos in. Vlakbij de start komen we Larissa tegen, ze gaat met haar nichtje Neva een stukje wandelen, haar eerste wandeltocht! Knap hoor, ze is pas 5 jaar. Een medaille in het vooruitzicht doet wonderen!
Schotse Hooglanders

Het eerste gedeelte gaat natuurlijk zoals te doen gebruikelijk door het Kralingse Bos. Maar na een goed half uurtje lopen we de bebouwde kom van Terbregge in. Deze route ken ik nog van eerdere edities, ik weet dat er straks vlonders aankomen dus deze wandeling heet nu "De vlondertocht". We lopen door het Bergse Bos naar de rust op 7,5 km. De dames houden een plasstop, ik wacht eventjes buiten "De blokhut" op een bankje, het is zulk lekker weer, het lijkt wel lente! We zien dan ook veel recreanten passeren. Hier zou je ook de Schotse Hooglanders tegen kunnen komen maar we hebben ze vandaag niet gezien.

Na de rust kom ik Piet uit Barendrecht tegen, en al kletsend gaat ineens het tempo flink omhoog. Het stuk langs de Bergse achterplas vind ik normaal gesproken een vrij lang saai stuk, maar nu heb ik er totaal geen erg in want we lopen in een geanimeerd gesprek. Hierdoor laat ik Lisette en Michelle achter me, ik zie ze straks wel weer in de kantine. Aan dit pad staat de Prinsemolen die heden ten dage nog bewoond word.

Na 2,40 uur kom ik alweer aan bij de kantine, ik meld me af en ga een thee halen om daarna even uit te puffen aan de tafel bij Sabine en Paul. Ik moet toch ook even wachten op Lisette en Michelle en de veterverkoop gaat gewoon door! Mijn hoofd is behoorlijk verhit maar ik voel me supergoed! Lekker gelopen en een heerlijk weertje, wat wil een mens nog meer???!

Geen opmerkingen: