Totaal aantal pageviews

zaterdag, juni 09, 2012

Tour de Force Barneveld 25 km 9 juni 2012

Deze wandeltocht wordt jaarlijks georganiseerd tegelijk met een wielertocht en een skeelertocht! Het is dan ook een drukte van belang bij de Veluwehal in Barneveld, van waaruit deze tocht wordt gelopen, gefietst en geskeelerd.
Hans is vandaag weer taxichauffeur, want Linda wil afgezet worden in Utrecht en daar komen we langs. Daarvoor moet ze wel om 7 uur met ons meerijden en dat lukt haar wonderwel om op tijd beneden te verschijnen!
Om precies 8.30 uur kom ik in Barneveld aan en na het inschrijven en toiletbezoek ga ik op pad in mijn oranje vestje, want Nederland speelt vanavond de eerste wedstrijd in poule B van de EK! Onderweg krijg ik een hoop commentaar, best wel leuk eigenlijk.

Na een stukje door de winkelstraatjes van Barneveld, niet onbekend omdat wij in vele vakanties hier vaak rond kwamen kijken, gaan we richting de eerste rustpauze, en dit vind ik een enorm saai stuk! Dit komt ook omdat ik mijn MP3 vergeten ben en mijn voet pijn doet maar toch.....Na ongeveer 8 km komen we zoals gezegd bij de eerste rust, van de organisatie krijgen we iets lekkers aangeboden. We kunnen kiezen tussen een banaan, appel, krentenbol of mueslibol. Ik kies een krentenbol en ga eventjes erbij zitten. Het is niet koud, met af en toe een miezertje, maar het waait enorm hard! Het is best een prijzige tocht, vier euro, maar je krijgt er wel wat voor!

Vanaf deze rust gaan we de natuur in. Het zijn geen moeilijke paadjes dus het is best te doen en dit kan ik wel waarderen. Wat een verschil met het eerste gedeelte! Ik vind het bijna jammer dat we bij de tweede rust aankomen maar ik heb tussendoor nog een paar keer gepauzeerd om mijn zere voet te ontlasten. Ik ontdekte dat als ik even gezeten heb, ik ongeveer 3 km pijnloos kan lopen dus dat doe ik dan ook een paar keer. Er zijn genoeg bankjes onderweg gelukkig. Ik maak nog even een zelfportret, en dat is tevens de laatste foto van de dag omdat ik mijn toestel heb laten liggen bij de tweede rust! En daar kom ik pas achter als we bij de derde en laatste rust zijn. Na wat heen en weer gebel kom ik er achter dat hij niet gevonden is....ik baal enorm!!!

Bij de camping "Hent Uut 't Zaand" (what's in a name?) neem ik een lekkere kom tomatensoep. Mijn oranje vestje levert weer een hoop commentaar en ik geniet hier van mijn rust. Na de rust kom ik een paar mensen tegen van Schuitema advocaten, die vorige week een tocht georganiseerd hadden in Voorthuizen en ik raak in gesprek met een jongedame. Al kletstend vergeet ik even de pijn en we komen aan bij de laatste rust en stempelpost "Donkervoortshhof" een dierenpension. Daar krijgen we een beker sportdrank (of twee als je wilt) en een gekookt eitje. Er zitten een paar kindjes aan de tafel die het leuk vinden om een stempeltje te zetten op mijn kaart. En hier kom ik er dus achter dat mijn fototoestel kwijt is.

Na deze domper vervolg ik mijn weg, het is nu nog maar een klein stukje volgens de routebeschrijving, maar mijn GPS geeft 25 km aan terwijl we er nog lang niet zijn. Het laatste stukje loop ik op met een heer die zijn jasje uit staat te doen, we lopen samen naar de finish. Wel zo gezellig, de man kletst ook honderd uit zodat ik weer wat afleiding heb. Bijna ongemerkt kom ik aan bij de finish, het is precies 15.05 en Hans staat mij al op te wachten want hij wil op tijd naar huis i.v.m. de voetbalwedstrijd. We gaan wel nog eventjes een bakkie koffie drinken bij zijn ouders die in Voorthuizen verblijven, wel zo gezellig.

Daar bedenk ik mij dat we misschien wel even langs het restaurant kunnen rijden om te kijken of het toestel inmiddels wel gevonden is, maar nee. Na een toeristische route naar het restaurant kom ik onverricht ter zake terug in de auto. Jammer hoor!!
Om 17.45 uur komen we aan in Spijkenisse en de broodjes gaan gelijk de oven in, de wedstrijd gaat beginnen!

En dan, als ik net de computer op tafel zet om dit verslag te gaan schrijven, word ik gebeld door de organisatie. Mijn camera is gevonden door een dame die de organisatie een mailtje gestuurd heeft. Ze was hem vergeten af te geven in de Veluwehal. Ik blij natuurlijk! Nu nog het mailtje afwachten waar ik hem op kan komen halen maar dat komt vast goed! Zo komt er toch nog een fijn einde aan deze dag!

3 opmerkingen:

Larissa zei

Toch nog een geluk zeg dat die dame zo eerlijk is. Weet nog hoe dat voelde na mijn portemonnee van verleden jaar.
Dat van je voeten kan ook gewoon het wennen zijn aan die zooltjes. Duurde bij meer als een maand voor ik eens normaal kon lopen en nu wil ik niet zonder.

Noortje zei

Ik heb deze tocht verschillende keren gelopen. Ook al 2x de 40. Omdat deze tocht ook ieder jaar hetzelfde is heb ik deze dit jaar maar overgeslagen. Ik vind het al erg genoeg dat de 2 daagse van Amersfoort ook altijd hetzelfde is. Ik heb wel het plan om deze dit jaar ook weer te doen ik moet immers nog eens trainen met tochten van 40 km.
Komende zaterdag heb ik het plan om de Falcon Walk in Schaarsbergen te doen. Het wordt daar waarschijnlijk de 30 km omdat er pas gestart kan worden om 8 uur en je uiterlijk om 17 uur binnen moet zijn. Als ik ergens wandel waar ik nog nooit geweest ben wil ik ook genieten van de omgeving en ook normaal bij een rust kunnen rusten. Ik had liever gehad dat er om 7 uur gestart kon worden

Ineke Hutters zei

@Noortje: hoorde van een medewandelaar dat dit jaar de 40 andersom was. Amersfoort is niet altijd precies hetzelfde hoewel Henschotermeer er altijd wel in zit en het militaire terrein. Volgend jaar doe ik weer Amersfoort hoor!