Totaal aantal pageviews

zondag, maart 04, 2012

RWV Winterserie deel 6 /4-3-2012

Vandaag is de laatste editie van de Winterserie van RWV en gelukkig ben ik nu wel in staat om te gaan wandelen. Het is een mistige ochtend en ik rij op gevoel naar de sportkantine van PAC aan het Lage Pad waar het startbureau is. Om 9.30 meld ik mij daar aan en Sabine is ook gearriveerd, zij komt me met een kopje thee in de handen tegemoet, er is nauwelijks plek. Maar bij de starttafel vinden we nog een paar lege stoelen en wachten daar op de rest, Silvia en Larissa komen ook. Silvia heeft haar echtgenoot Marco meegekregen, gezellig!

Niet veel later vertrekken we voor de 15 km, Sabine twijfelt nog over de afstand, zij beslist pas op het moment supreme, bij de splitsting dus. Als we naar buiten lopen komt ook Ardie ons verblijden met haar gezelschap en loopt met ons mee.

Zoals gewoonlijk is er weer uitstekend gepijld, dus kunnen we zonder routebeschrijving en stappen het Kralingse Bos in. Het is heerlijk fris wandelweer, ik geniet. Het gebabbel en gekakel is niet van de lucht en dat komt niet doordat we langs een kinderboerderij lopen! Nee, we hebben het reuze gezellig onder elkaar.

We houden er stevig de pas in, maar zodanig dat Sabine ons goed kan bijhouden. Daarom besluit zij toch de 15km route te vervolgen want het gaat super! Silvia en Marco hebben de pas er stevig in en die zien wij ook snel uit ons zicht verdwijnen...

De route is afwisselend door het Kralingse Bos en door de bebouwde kom van Prinsenland. We passeren het metrostation Kralingse Zoom waar mijn kinderen altijd uit moeten stappen als ze naar de universiteit gaan.

De rust is gepland bij speeltuin Pietje Bel op bijna 9 km, maar we hebben geen van allen de behoefte om te rusten dus we lopen door.

We passeren "het laagste punt van Nederland" dat is één of ander kunstproject gesitueerd in een grote vijverplas. Wel leuk om daar overheen te lopen. Helaas geen foto ervan, ik ben mijn SD-kaartje vergeten in het fototoestel te stoppen.....
Voorheen lag het laagste punt van Nederland in de Prins Alexanderpolder, waar we nu doorheen lopen, in de wijk Het Lage Land. Bouwactiviteiten hebben ertoe geleid dat dit tot het verleden behoort. Dit is nu ergens in Nieuwerkerk aan de IJssel!

Via het hertenkamp lopen we weer het Kralingse Bos in om vervolgens aan te komen bij de finish op het Lange Pad. En dat na 2.45 uur gewandeld te hebben dus best een aardig tempo! Na een week niet gewandeld te kunnen hebben voel ik me best moe maar toch voldaan, het is prima gegaan.

Na nog even nakletsen en een heerlijke erwtensoep keer ik weer huiswaarts waar ik om 13.45 uur over de drempel stap.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk verslag,kon er helaas niet bij zijn maar heb jullie vanuit huis wel zien lopen.

Paul zei

Ben niet anoniem maar Paul,sorry.
Dit hoort bij vorige reactie.

Larissa zei

Was weer een erg gezellig wandeltocht. Leuk verslag, ik was al die namen al weer vergeten en paul had effe gebeld, hadden wij effe gezwaaid ;-)

Noortje zei

Lijkt me dat het een hele mooie tocht was.
Ik heb zaterdag ook een wandeltocht gedaan. Bij jou vergeleken "slechts" 25 kilometer maar ik ben allang blij dat dit me alweer lukt zonder pijn aan mijn voet. Bij de laatste controle bij de chirurg vertelde hij mij dat ik er nog zeker wel een half jaar last van kan houden.
Ook ik ben weer eens gevallen maar gelukkig ook zonder nadelige gevolgen.
Groetjes van Noortje