Totaal aantal pageviews

zondag, februari 19, 2012

Barendrecht 18-2-2012


De winterwandeling van Barendrecht is niet echt één van mijn favorieten qua omgeving maar omdat er heel wat Walkers op af komen ga ik toch naar Barendrecht rond 7 uur zodat ik mijn auto dichtbij kan parkeren. Het typische van deze startlocatie is, dat er een immens parkeerterrein is maar alleen voor voetballers en publiek! Vind ik heel discriminerend maar alla, ik zet mijn koets een stukje verder. Mijn gedachten gaan vandaag natuurlijk weer uit naar Marina, mijn wandelvriendinnetje van de 4daagse in 2008, zij is vandaag drie jaar geleden op 33-jarige leeftijd overleden.

Rond 7.45 uur arriveer ik in de kantine en daar zitten Ed, Larissa, Paul en Sabine al te wachten. Robert kom ik tegen bij het startlokaal maar hij loopt zijn eigen tocht en vertrekt al klokslag 7.50 uur, hij wil op tijd weer thuis zijn!
Trudy (Wolfje) en broer Kees komen ook aangelopen en Leo is er klokslag 7.59 uur (= op tijd!) en niet veel later vertrekt de hele bups.

Al snel blijkt de bepijling niet optimaal, we werden daarvoor al gewaarschuwd door de organisatie, en komen na een goed kwartier weer aan bij de startplek! Wat blijkt, we hebben pijlen gevolgd met een T (terug) terwijl we die met H (heen) moesten volgen, hahaha! Nou ja, niet erg want we hebben het heel gezellig onder elkaar. Een kilometer meer of minder maakt dan ook niet meer uit.

Ik heb niet zo'n erg in de route en de omgeving omdat ik zo'n lol onderweg heb. Het waait op sommige stukken stevig en dat is ook niet erg omdat we toch veel door woonwijken lopen en dan merk je er niet zoveel van.

We worden over een leuk stuk route gestuurd, een modderig en stijgend pad richting de Heinenoord tunnel. Dit pad loopt natuurlijk ook weer naar beneden maar is erg stijl! Sommigen van ons besluiten een stukje om te lopen, dit is wel heel erg stijl! Maar wonder boven wonder lukt het mij deze hindernis te nemen zonder ongelukken. Als we bijna bij de eerste rust zijn, proberen Larissa en ik de groep te misleiden door richting de uitkijktoren te gaan, maar ze trappen er niet in......

Bij de eerste eigen rust van SDS bij Koedood krijgen we voor een consumptiebon heerlijke bruine bonensoep die goed gevuld is. Goede organisatie, dat wel! Hier kom ik Marja weer tegen en maak een foto van haar. Zij probeert de 40 km route uit. Trudy heeft nog een tip voor mij, bruistabletten van Zero waar geen suiker in zit maar wel de nodige mineralen zoals magnesium. Even kijken op internet, daar kan je ze bestellen en ik maar er een foto van. Ook wordt er nog even een foto van onze groep gemaakt door één van de dames vrijwilligers.

De volgende rust is bij MacDonalds, mijn GPS is weer eens uitgevallen want hij geeft 11,5 km aan maar in werkelijkheid is het 18 km! Hier nemen we het er even van, de rust komt als geroepen voor sommigen! Hier nemen we ook unaniem de beslissing om niet meer de voorgeschreven route te lopen want Leo weet een snellere weg terug. We vertrouwen hier maar op en lopen achter Leo aan. Deze weg is mij ook bekend, ik weet precies waar we heen lopen, een heeeeeeeele lange, rechte weg vanaf Slinge naar Barendrecht! Maar ach, ik vermaak me prima, en mijn schoenen zitten zo lekker dat ik er helemaal geen erg in heb. Het tempo is dan ook behoorlijk hoog! Halverwege besluiten we even de rest van de groep op te wachten door een eigen "rust" te creeeren, er staan wat rotsblokken waar je op kan zitten. Niet veel later is de groep weer compleet (Kees, de broer van Trudy loopt ongetraind deze tocht en heeft nu toch wel wat moeite) en de finish is al snel in het zicht.

Uiteindelijk blijkt deze "D-tour" toch nog ruim 8 km te zijn, maar toch nog wel iets korter dan de oorspronkelijke route. Na het afmelden gaan we gezamenlijk nog wat drinken en napraten, Kees krijgt een applaus voor zijn prestatie en een medaille van Trudy, en dan is het tijd om de thuisreis te aanvaarden. Het is inmiddels een beetje gaan regenen en bij de auto word ik aangesproken door een heer die een lift naar Rotterdam wil. Hij mag van mij meerijden tot Poortugaal en dat vind hij ook best.

Rond drie uur ben ik weer thuis met spierpijn in de kaken van het lachen.
Foto's rechts in een album te bewonderen!

3 opmerkingen:

Larissa zei

Gezelligheid kent geen tijd. De dag is gisteren omgevlogen. Leuk verslag en ik zie je volgende week.

Fred zei

Ik weet niet welke afstand jij hebt gelopen, maar de beschrijving en de bepijling van de 25 km waren ook niet al te best, vooral in de eerste helft van de route. Het gevolg daarvan is dat wij 30 ipv 25 km hebben gelopen. Wel goed als training voor de Vierdaagse, maar toch.

Monique zei

Hallo Ineke,
Je hebt helemaal gelijk. Het gezelschap waar je mee loopt en het plezier dat je onderweg hebt maken een tocht (nog) plezieriger om te lopen.
Soms is het zelfs jammer om al aan de finish te zijn.....
Groeten, Monique.