Totaal aantal pageviews

zondag, maart 20, 2011

Scheveningse Bostocht - 30 km 19 maart 2011


Deze Scheveningse Bostocht van de Haagse Wandelsportvereniging De Vierdaagsche is dezelfde als twee jaar geleden! Dus eigenlijk zou ik kunnen zeggen, kijk in het archief bij 7 maart 2009.

Mijn auto kan ik niet kwijt bij het sportveld GDA want daar is het vol, dan maar aan de overkant proberen. Om 8.40 uur kan ik eindelijk vertrekken en ik ga dezelfde richting op als twee jaar geleden om vervolgens door een niet inspirerend woongebied te lopen. Mijn MP3 gaat al snel aan om de verveling te verdrijven. Het is gelukkig heel mooi weer, ik loop al snel te zweten in mijn polo'tje.

De eerste rust is al na 6 km en ik kom iemand tegen die staat te twijfelen hier, hij begrijpt het teken niet op de straat. Ik leg hem uit dat dit een rustmogelijkheid is en dat hij de route hier weer kan vervolgen. Hij wil ook niet rusten dus we lopen gezamenlijk verder. Hij is niet op zijn mondje gevallen en kletst honderd uit, en dat is wel lekker omdat nu de tijd snel verloopt. Hij verteld over zijn vrouw met knieproblemen die vandaag "maar" tien kilometer loopt en op hem wacht als hij 25 km heeft afgelegd. En dat zij vrijwilliger is bij SDS en hij in het bestuur zit, enz, enz, enz, Bij de splitsing voor 30 km nemen we afscheid en ik zet de MP3 weer op.

Als ik bij Madurodam aankom, zie ik dat het hele gebied op de schop ligt en dat de routebeschrijving niet is aangepast. De oude pijlen zijn natuurlijk ook weg. Gelukkig ben ik hier bekend en weet ik waar ik naartoe moet lopen, en vervolg mijn weg. Een groep militairen staat vertwijfeld bij deze zandverschuiving en komen mij vervolgens achterna. Als we elkaar bereiken, ga ik achter hen lopen, een stevig tempo maar goed te doen!

In het st. Hubertuspark is een steile trap en twee jaar terug stonden hier bankjes maar die zijn nu verwijderd! Jammer want ik heb hier een rust gepland maar moet noodgedwongen verder. Dan de militairen maar weer achterna.

De eerste echte rust neem ik bij een hockeyvereniging. Er staat een tent buiten die koffie serveert, ik zie een luxe koffiebonen apparaat staan en bestel een cappuccino. Die is echt verrukkelijk en geniet met volle teugen van de koffie en de zon, ik zit buiten op de bankjes voor de kantine. Na een sanitair bezoek ga ik weer verder, hier wissel ik ook mijn shirtje, die is zeiknat van het zweet!

Door de woonwijk van Scheveningen gaan we naar het Circustheater, de boulevard van Scheveningen en de haven van Scheveningen. Het is druk omdat het schitterend weer is, best gezellig.

In het duinengebied gaan we heuveltje op en af en bij slag 7 ga ik even zitten op de trap om te genieten van het uitzicht op het strand. Het waait behoorlijk en ik krijg het al snel koud.

Na een héle steile heuvel moeten we volgens de routebeschrijving even van het uitzicht genieten, dat doe ik niet want ik wil snel verder.

Na de duinen komen we weer in het woongebied om vervolgens op het sportcomplex GDA uit te komen, het is 14.40 uur. Ik wil de organisatie vertellen dat ik het jammer vind van de route die precies hetzelfde is als in 2009 maar krijg niet echt response. Dat het overmacht is dat de routebeschrijving niet is aangepast aan de verbouwing op straat die zogenaamd pas na woensdag plaats heeft gevonden. Want ze hebben woensdag de route nagelopen (zeggen ze) en toen de route geprint. Ik geloof er niets van maar ach, ik heb het toch laten weten! Beetje jammer dat deze vereniging niet meer inspanning levert voor zijn wandelaars! Er stonden namelijk geverfde pijlen op straat, niet één pijl met krijt waaruit blijkt dat de route is nagelopen..........alleen bij de start stonden pijlen met krijt.

Ondanks de bekende route heb ik wel lekker gelopen, zes uur inclusief twee pauzes.

Geen opmerkingen: