Totaal aantal pageviews

zondag, maart 27, 2011

RET Kleiwegmars 26-3-2011 / 40 km

Vandaag staat de eerste 40 km mars van dit seizoen op het programma en daarvoor rij ik naar het startbureau aan de Kleiweg in Rotterdam voor de Kleiwegmars van de RET. Ik ben hier eerder geweest en na een snelle start vanmorgen (ik heb me verslapen!) rij ik daar zo naartoe, hoewel ik de afslag vlak na de rotonde miste. Gelukkig heb ik een tom-tom aan boord dus geen probleem.

In de kantine van de RET aangekomen meld ik mij aan voor 40 km en neem vast een bakkie koffie omdat Larissa er nog niet is. Ik ga vast van start om 7.55 uur en Larissa en Geert komen mij al snel achteraan. Na ongeveer een km gewandeld te hebben krijg ik ontzettende behoefte aan een toiletbezoek, gelukkig is daar een Esso station in de buurt. Als ik klaar ben komen Larissa en Geert er net aan dus ik kan mooi aansluiten.

Geert besluit na een sanitaire stop zijn eigen tempo te lopen, hij gaat veel sneller dan wij, en samen vervolgen wij de tocht. Al kletsend vliegen de km's onder onze voeten vandaan.
Op 6 km is de speeltuin waar we zouden kunnen rusten (alweer) dicht, dus we zijn genoodzaakt door te lopen naar de volgende rust die op 15,5 km zit, het restaurant naast het station Rodenrijs. Daar zitten Paul en Sabine al aan de koffie/thee, zij lopen vandaag 25 km. Na een gezellig babbeltje over de informatie avond bij RWV en over "bankzaken" van Paul gaan we alweer snel op pad, en helaas scheiden ook al snel onze wegen, wij gaan tenslotte 40 km lopen en die gaat net de andere kant op! Ik maak snel een fotootje van het stel.
O ja, ik kwam nog een oud-hardloopster tegen, Paula van de Brugrunners! Ze herkende mij niet meer maar ik haar wel.

Rotterdam Airport wordt ook aangedaan, bijna onvermijdelijk bij zo'n lange tocht door Rotterdam. Jammer dat we niet veel vliegtuigen zien, misschien vanwege het weer?
Ook zien we moedereendjes met kroost langs de sloten, erg leuk om te zien!

We lopen lange enden door een nieuwbouwwijk, niet echt inspirerend. Saai saai en nog eens saai! En het regent ook nog pijpenstelen! En ook langs sportvelden waar kinderen aan het voetballen zijn en een bal over het hek schieten. Helaas, wij kunnen er niet bij.
Maar gelukkig babbelt Larissa er op los en ongemerkt komen we weer aan bij de volgende rust op 24,5 km bij een kroegje dat Braaf heet. De koffie daar is lauw, maar desondanks smaakte het me goed, misschien ben ik er wel aan toe! En dan zien we Ardie ook nog even die gezellig bij ons komt zitten. We halen herinneringen op aan mijn eerste 40 km seizoen 2008 toen ik samen met haar gelopen had. Het was haar langste 40 km ooit, maar ook de gezelligste.

Er is nog een rust gepland bij cafe van Eijk, en we krijgen daar een appeltje maar binnen is het een rokerige bedoening daarom vertrekken we weer snel. Dan maar even bij een bushokje de appel oppeuzelen en het gewicht even van de voeten halen, maar vijf minuten is genoeg om ons weer op te laden voor het volgende gedeelte van de route.
Het regent inmiddels niet meer en we lopen richting Kralingse bos en de Bergse Achterplas. De eerste molen die we zien is niet de Prinsenmolen, die staat een stukje verder. En er zijn scouts in de weer in het park. Het is hier erg mooi en Larissa vertelt over bomen en planten die daar staan. Ze is hovenier dus ze weet er veel vanaf. Ik luister met plezier naar haar verhalen. En ook nog eens leerzaam!

Na het Kralingse bos komen we aan bij het Prinsenmolenpad wat het laatste stukje van de route zal zijn. De Kleiweg is ook bijna in het zicht, die is nog vrij lang, mijn voeten verlangen naar rust! Maar uiteindelijk komt daar ook een einde aan en al zingend lopen we het terrein op en melden wij ons af in de kantine om 16.20 uur, een record!Maar daar is het ons niet om te doen hoor, gewoon lekker gewandeld ondanks het miezerige weer. En goed gepijld, we zijn niet één keer fout gelopen. Er werd ook nagepijld omdat door de regen sommige pijlen niet meer goed te zien waren, hulde voor de organisatie!

Ik peuzel mijn verrassing op die ik van Larissa gekregen heb, een Mars, en even later vertrekken we weer gezamenlijk huiswaarts, ieder met zijn eigen vervoer.
Rond 5 uur stap ik weer binnen in Spijkenisse, nagenietend van een gezellige wandeltocht. Spieren en voeten voel ik wel, maar het is wel eens erger geweest!
Meer foto's staan rechts en als je dit gelezen hebt, graag een berichtje hieronder of in mijn gastenboek, ik ben gek op berichtjes!

1 opmerking:

Larissa zei

Het was erg gezellig maar we vertellen niemand welk lied we hebben gezongen hihihi
Larissa