Totaal aantal pageviews

maandag, februari 01, 2010

Oostvoorne 31-1-2010

De bedoeling was dit weekend in Rhoon te gaan lopen maar vanwege (alweer!) sneeuwval ben ik niet gegaan. Maar omdat het zondagmorgenzonnetje zo lekker scheen kreeg ik de kriebels en besloot om naar Oostvoorne te gaan wandelen, mijn vriendin vierde haar verjaardag 's middags, kon ik mooi het nuttige met het aangename combineren!

Om 9.15 uur ging ik van start, al glibberend door de straten van Spijkenisse. Ik besloot via de McDonalds achterlangs te lopen, naar Geervliet en Heenvliet. Had ik achteraf beter niet kunnen doen, het was daar SUPER glad!! Bijna besloot ik terug te keren, het was geen doen! Ik liep te schuifelen en te glibberen, veelal in de berm lopend. Ook moest ik ineens nodig plassen en heb een bosje opgezocht......

Tot mijn verrassing kom ik een oud-collega tegen, die met haar leenhond en dochter een wandelingetje aan het maken was. Heel eventjes een praatje gemaakt, want ik koelde toch wel snel af. Ze zag er goed uit, ik denk dat mijn opvolger wel de goede keus is geweest. Gelukkig voor haar want ze moet eind van het jaar onder het mes vanwege haar heup!

Bij Zwartewaal aangekomen ga ik even bij de bushalte zitten, beschut en sneeuwvrij en eet mijn bobo's op. Altijd een heel gedoe, brood eten is niet mijn favoriete bezigheid bij wandelen. Maar ja, energie heb je wel nodig!

Vanaf nu loop ik over de fietspaden sneeuwvrij en dat is best lekker, ik kan goed doorstappen.
Helemaal rozig kom ik in Brielle aan, het is nu nog een klein stukje. Weer eventjes bij de bushalte gezeten voor de rest van het brood en op zoek naar een plek om te plassen. Ik weet dat er een Shellstation vlakbij Oostvoorne zit, nu maar hopen dat hij open is!

Het laatste stuk valt erg tegen, de wind waait me hard in het gezicht! En ik moet heel nodig en dat loopt ook niet zo lekker. Gelukkig is de Shell open en kan ik even gebruik maken van een fris en schoon toilet. Helaas zonder licht, die was kapot!

Hans gebeld dat ik bijna gearriveerd was, hij zou mij met de auto weer terug naar huis brengen.
Nog eventjes bij de jarige een lekker bakkie koffie gedronken en het nodige vocht bijgevuld te hebben, stapten we na een goed twee uurtjes weer op. Ik was wel toe aan een lekkere warme douche! Ik had precies 5 uur gedaan over deze wandeling, de eerste na 21 november!

Geen opmerkingen: