Totaal aantal pageviews

zaterdag, februari 20, 2010

Wintertocht Barendrecht 20-2-10


Het is vanmorgen vroeg, 7.15 uur erg koud als ik de deur achter me trek om naar Barendrecht te rijden voor een 15 km tocht. De ruiten zijn flink beijzeld en na vijf minuten krabben kan ik op weg. Bij de voetbalvereniging aangekomen, word ik doorverwezen naar een andere parkeerplaats omdat voetballers voorgaan, nou ja!
Als ik mijn auto parkeer zie ik ineens Danyell naast me staan die haar vehikel naast mij zet. Da's ook toevallig! Zij gaat voor de 40 dit keer, hoewel het nog wel glad is vanochtend.
En ziedaar, komt Sabine ineens voorbijgelopen, herkenbaar aan haar roze trui had ze gezegd. En gezamenlijk lopen wij naar het startbureau.
Wij na aanmelding vol goede moed op pad, maar we lopen meteen al verkeerd! We volgen de 5 km route, ipv de 15. Weer terug, en zo gaat het de hele route door. Vertwijfeling alom, hoe moeten we nu lopen? Door de lichte sneeuwval zijn de pijlen niet te zien en de routebeschrijving is ook niet al te duidelijk. We komen Ardie ook nog tegen die op de fiets richting startbureau ging, maar we zijn haar verder niet meer tegengekomen.
We komen een mannetje tegen die het alsmaar heeft over de hoeveelheid kilometers die hij gelopen heeft, wel 15.000! Hij vind er ook niets meer aan en hobbelt al mopperend met ons mee.
Op een gegeven moment zijn we maar gewoon weer terug gelopen, richting finish want dit is niet leuk meer. We zagen heel wat wandelaars vertwijfeld rondlopen, niemand wist meer hoe of wat. Bij het startbureau aangegeven dat we flink verkeerd zijn gelopen maar dat werd met een schouderophalen ontvangen. Jammer.......
Ondanks dat is het toch nog gezellig, samen met Sabine haar tweede tocht gelopen, en ook mijn tweede tocht van dit jaar.
We komen rond 10 uur al aan en drinken in de kantine nog een lekker bakkie om bij te komen van deze monstertocht (haha). Elf uur sta ik weer voor de deur in Spijkenisse.

Geen opmerkingen: