Totaal aantal pageviews

zondag, februari 28, 2010

Dordrecht 27-2-2010


Na een voorspoedig ritje in de auto richting Dordrecht kom ik aan bij de kantine van korfbalvereniging Sporting Delta waar het al stampvol is. Paul en Sabine zitten net aan de koffie en na het aanmelden voor 25 km is het wachten op het startsein, het is nog voor negenen. Leo, van het andere forum is er ook bij vandaag.
Ineens zie ik de Dordtse bende staan, althans, ik hoorde een bekende stem: Arie. Wat leuk hen weer te ontmoeten, Carla was er ook bij. Wat is dat lang geleden, meer dan een jaar!
En al kletsend gaan we op pad, het eerste stuk lopen wij gelijk op, de Dordtse bende gaat de 15 km doen.
Op een bepaald moment scheiden onze wegen weer, wel jammer....... maar Sabine en Opa-Paul en Leo zijn ook prima wandelgezelschap.

Het weer is op zijn zachtst gezegd slecht, maar het regent niet echt hard. Ik ben wel blij mijn dubbelgevoerde jas aan te hebben en mijn petje die de ergste regen tegenhoudt. Het waait erg hard!

De route gaat door een voor mij onbekend stuk Dordrecht, voornamelijk veel dijken. Vooral de laatste 10 km zijn voor mij Biwanto-momenten!
Ik zie een dame voor me lopen met een berenrugzak, misschien is het Annie Woutersen wel. Ik heb mailcontact met haar gehad over een eventuele slaapplaats in Nijmegen. Even vragen.....ja hoor! We stellen ons voor en lopen de rest van de route samen op.

Bij het 10-km punt is er een rust in een eetcafe "Bij Berry". Het is er héél erg druk, gelukkig hebben Paul en Leo een plekkie voor ons geregeld, en Leo haalt koffie en thee voor ons. De thee is zo heet, dat het lepeltje ervan smelt (zie foto). We zitten vlakbij een kunstskibaan waar een heel klein meisje, ik schat haar op 5 of 6 jaar, geroutineerd van deze baan afskiet. Dat is een erg leuk gezicht!

Bij de toiletten is het ook druk maar op een goed moment gaan de meeste mensen weer weg en is het toilet vrij. Gelukkig maar, want er is hierna nog maar een rust.
Sabine is blij met deze rust, ze kan er weer even tegenaan.

Na 6 km over een paar dijken komen we weer aan bij de eigen rust van Wandelsport Dordrecht en kunnen we onze consumptiebon inleveren. Annie gaat in de rij voor ons staan en we krijgen een lekkere bouillion. Het zout kikkert ons op en maken ons klaar voor de volgende tien kilometer.

Die voeren ons over alleen maar dijken en dat kan ons niet bekoren. Vooral Sabine zit er helemaal doorheen maar Annie en ik proberen haar erdoorheen te slepen. En dat lukt goed, ze stapt dapper door.

Uiteindelijk komen we weer in de bewoonde wereld en eventjes is er verwarring omdat in de laatste straat geen pijl staat. Gelukkig komen we er al snel achter dat we bijna bij de finish zijn. Overigens was deze tocht zeer goed gepijld! Niet te missen gele bordjes tegen verticale objecten. De routebeschrijving was ook picobello....

Na 5 uur en 40 minuten komen we bij de finish aan onder luid geklap komen we binnen. Het geklap is natuurlijk voor Sabine die zo knap deze tocht volbracht heeft. Paul en Leo zitten al aan het finishbier. Na een frisje stappen wij weer op richting huis.
Vanavond niet met de benen omhoog maar naar de film Avatar.
Ik heb niet zoveel foto's gemaakt, ze staan onder het kopje "foto's" hiernaast.
O ja, er hebben zich 560 mensen aangemeld voor deze tocht. Best veel!

Geen opmerkingen: