Totaal aantal pageviews

zaterdag, juli 25, 2009

Vierdaagse 2009 Dag van Groesbeek

Barometerstand
Donderdag
De weersvoorspellingen zijn niet zo goed, het gaat vandaag regenen. Wanneer is niet helemaal duidelijk. Daar komen we later pas achter.
Ik hoor dat Linda haar wandelcarriëre aan de wilgen heeft gehangen, ze start niet vandaag, teveel blarenleed.
Het is vandaag de dag van Groesbeek, de Zeven heuvels moeten bedwongen worden. Mijn tenen zijn beschadigd door een foutje van mij waar ik verder niet over wil uitwijden (eigen schuld dikke bult). Dus de start is niet zo erg lekker.
Nadat ik de barometer op de foto heb gezet, mag ik weer vroeg starten en al snel word ik weggescand, het is 05.40 uur. Het eerste stuk gaat weer door Nijmegen, wat een beetje gaat vervelen vind ik. De onvermijdelijke studenten roepen ons toe en er staat verder niemand langs de weg.
En dan kom ik Anita tegen, die haar loopmaatje achter zich gelaten heeft. Eline heeft enorm last van haar scheenbenen, en moet bij elke rust de benen koelen en haar tempo is erg laag. We besluiten samen op te lopen en dat is best gezellig. We kletsen niet zoveel maar toch hebben we steun aan elkaar. Helaas gaat het al snel regenen, eerst een miezerbuitje dat later over gaat in gestage regen. Anita moet erg plassen en we besluiten een café in te duiken, daar kunnen we ook schuilen voor de regen. We zinken neer in de Chesterfields, wat een genot! We besluiten daar een soepje te eten, zonder ballen helaas en de bediening is erg traag. Maar ja, deze rust komt ons goed van pas. We kletsen wat met de twee dames die tegenover ons zitten. Helaas is het niet minder gaan regenen en moeten we weer verder.
We gaan richting de heuvels en de eerste is al heel stijl. Omdat mijn tenen zo zeer doen is het afdalen geen pretje! De mensen zijn niet minder enthousiast, ze staan in grote getale langs de kant met hun campers. Wilma de poes staat er ook weer.
In Groesbeek kom ik Inger tegen maar die heeft een tempo, die kan ik niet bijhouden. Geeft niet want ik loop samen met Anita. En hier is het een groot feest, je word gedragen door het publiek waardoor ik de pijn een beetje vergeet.
We hebben afgesproken na ieder half uur te pauzeren, het regent en we zijn doornat. Althans ik want de poncho die ik bij me heb, is zo lek als een mandje. Ik ben drijfnat behalve mijn voeten die zijn lekker droog gelukkig. Het is bijna tijd om te pauzeren maar we zien geen tentjes om te schuilen. We vragen aan mensen langs de kant met een tent of we even eronder mogen. Anita vraagt of ze even naar het toilet mag en ik krijg een lekker biertje van de heren. Het wordt toch nog gezellig in die regen. En warempel, als we eventjes zitten, beginnen de wolken te breken en gaat de zon schijnen. Gelukkig maar.
We gaan weer verder de heuvels in. Ik heb het erg zwaar door die rottenen, want het dalen is best pijnlijk. Ik zie het even niet meer zitten en dan zie ik ineens onze Eric staan, Anita loopt tien meter voor me en ik roep haar keihard, helaas hoort ze me niet. Maar ik ga toch zitten, deze rust komt als geroepen!! Ik krijg een lekker sapje en kom een beetje bij. Het is niet meer zo ver naar de finish, zo'n 8 km en ik ga weer alleen verder.
Dit zijn heel zware km's want het gaat nu alleen maar dalen want we lopen richting Berg en Dal.
Ik zet mijn MP3 op en ik ga in een roes verder want de voeten doen pijn!
Vlakbij de finish zie ik Pien en Annemiek weer, of zij zien mij en ik krijg een lekker spekkie van haar. Nog eventjes en dan kan ik weer uitpuffen bij Gerdien en Annemiek.
Bij de finish zie ik Bianca en van haar krijg ik een vroege startkaart voor morgen. Ik ga nog heel eventjes bij Wipneus en Pim zitten en klets wat met een man die naast me zit. Na een biertje en een lekkere douche krijgen we weer een heerlijke maaltijd voorgeschoteld: pasta met verschillende sauzen en sla. Helaas eentje met champignons maar de andere saus is ook erg lekker! Met olijven, mmmmm................................ en een lekker toetje na: ijs!
Eline is net op tijd gefinished met heel veel pijn. Benieuwd of ze morgen van start gaat......
Ik ga weer vroeg mijn mandje in en dag drie is een feit. Ben wel erg moe en val heel snel in slaap.

Geen opmerkingen: