Totaal aantal pageviews

zaterdag, juli 25, 2009

Vierdaagse 2009 Dag van Wijchen

Syl heeft lol
Woensdag
Na een heerlijke nachtrust en een goed ontbijt vertrek ik om 06.15 uur naar de start, ik heb een late start vandaag. Het is de dag van Wijchen die bekend staat als saai. We zien het wel, ik weet in ieder geval wat er gaat komen. Bij de start zie ik Krista zitten, die op Syl en Bianca wacht en ik besluit samen met hun een stukje te lopen.
Het eerste stuk gaat door Nijmegen en dat is vrij saai omdat en nog niemand langs de kant zit en er geen bandjes ofzo spelen. De studenten zijn wel leuk. Na de Hatertse brug gaan we even pauzeren op omgekeerde bloembakken (en dat zit best lekker!) Maud komen we op de valreep nog tegen en Bill komt ook even langs. Hij maakt een opmerking over het truitje van Maud, ze is erg bloot gekleed en dat vindt hij wel vermakelijk (welke man nou niet?)
En daar zien we Ed Stetson ook nog even, hij loopt voor het eerst op de 40 km en hij vindt het in één woord geweldig (hij heeft nu de leeftijd om de 40 te mogen lopen). Hij gaat samen met Bill bij de eierboerderij iets eten en ik blijf een tijdje bij Krista en Syl lopen.
Mijn tempo zakt wat af en Syl blijft gezellig bij me lopen want we moeten de saaie lus naar Wijchen in. Tot daar blijft ze bij me en we verkopen ook samen veters. De zaken gaan goed.....
In Wijchen is het weer een groot feest, het is erg mooi weer en het hele dorp zit langs de weg. We krijgen ook weer vanalles aangeboden, van komkommer tot dropjes en zoutjes. De kleine kinderen staan langs de weg om een handje te krijgen. Bij de ouders van Sunny krijgen we lekkere (zoute!) soep met ballen en heerlijke appeltaart om de verjaardag van Sunny te vieren.
In Beuningen staat ook Tante Wilma met een rustpunt, daar ga ik even zitten, Syl en de rest zitten er ook al. Ik blijf daar niet lang zitten omdat de spieren dan zo verstijven.
In Weurt is het al even gezellig en ik zet een roze zanger op de kiek. Het is vandaag Roze Woensdag, vandaar dat hij roze gekleed is denk ik.
Ik vind het wel leuk om spreuken en teksten op t-shirts te fotograferen, je leest soms de gekste dingen. Maar ik kom er niet veel tegen.
In het Waterkwartier is het ook gezellig druk en al snel om ik bij het benzinestation waar ik vorig jaar met Marina even gezeten heb. Ik ga daar in het gras zitten nadat ik een grote fles water gekocht heb. Ik ben bang zonder water te komen zitten, het is erg dorstig weer!
En dan zie ik de bekende vlag van RWV en ik ga me even melden want ik heb ze maandag niet gezien. Is wel leuk om te lezen straks in de Wandelsportbode dat ik nummertje twee in de wacht heb gesleept.
De Waalkade is alweer snel in zicht, ik vind het nu wel meevallen, vorig jaar had ik er meer moeite mee. Al snel bereik ik de finish en ik meld mij af. Morgen weer een vroege start. Op weg naar huis kom ik twee t-shirts tegen met een Twentse spreuk. Ik vraag aan de man wat betekent dat nou maar ik ben het alweer vergeten. Wel zet ik ze even op de kiek.
Bij Wipneus en Pim is het ook druk, ik moet langs de mensenmassa omdat ik die straat in moet om naar het logeeradres te lopen, twee straten verder. Heerlijk om zo dichtbij te slapen.
Ik plof daar neer en Wilma en Marian zijn daar al. Ik neem een lekker koel biertje. Zo, dag twee zit in de pocket! We krijgen 's avonds een heerlijke maaltijd, varkenshaas met gebakken aardappelen, sla, boontjes en tomaten. We kunnen lekker in de tuin zitten want het is nog steeds warm.......
Na eventjes naar TV Gelderland gekeken te hebben, onze Maike komt op tv, ga ik weer snel naar bed voor de broodnodige rust. Ik ben versleten!

Geen opmerkingen: