Totaal aantal pageviews

zaterdag, juli 25, 2009

Vierdaagse 2009 Blauwe Maandag

Maandag
Om tien uur rijden Hans en ik naar Nijmegen om naar mijn logeeradres te gaan. Ik ben wel benieuwd hoe het is, ik doe dit voor het eerst. Zonder problemen komen we daar aan en worden hartelijk ontvangen door Gerdien en Mees, het zoontje van 8 jaar. Hij heeft een mooi bord voor aan de deur gemaakt: vrouwenhotel. In de eetkamer zitten al twee andere gasten een bakkie thee te drinken, Wilma en Marian. Annemiek, de partner van Gerdien is er ook en gezamenlijk drinken we nog een bakkie koffie voordat Hans en ik de stad ingaan om mijn startnummer op te halen.
Het is al erg druk in de stad en mijn starthokje staat in de brandende zon! En het is er niet druk gelukkig dus de benodigde spullen krijg ik snel overhandigd.
Nog eventjes rondgelopen om de sfeer te proeven, wat prullaria gekocht en daarna afscheid genomen van Hans die weer terug naar huis gaat. Ik ga naar de bijeenkomst van Blauwe Maandag, de forumleden van W4W komen rond het middaguur bij elkaar om de vierdaagse in te luiden met veel drank en etenswaar. Er worden weer veel foto's gemaakt!
Om vier uur ga ik weer terug naar het logeeradres om mezelf te installeren, ik heb een kamertje voor mezelf. Daarna gezellig kletsen met de andere medebewoners die inmiddels ook gearriveerd zijn: Eline, Anita en Gerda. Er komen nog twee dames die niet meeeten maar 's avonds pas arriveren, dat zijn Jolande en Danielle. We krijgen een lekkere maaltijd voorgeschoteld: kipfilet met sinaasappel en tortellini met een groene salade. Omdat ik niet tegen champignons kan, hebben ze speciaal voor mij andere tortellini gemaakt. We zitten heerlijk aan de tuintafel omdat het prachtig weer is. Als toetje een heerlijk ijsje die Pien, de dochter van tien jaar, voor ons opschept. Genieten!
Na nog even naar TV Gelderland gekeken te hebben, zoek ik mijn bed op, het wordt morgen erg vroeg starten: 05.30 uur!!

Geen opmerkingen: