Totaal aantal pageviews

zondag, juni 14, 2009

Vierdaagsetraining 13-6-2009 - 35 km



Luchtfoto van de Bergse Plas







Omdat ik de afgelopen nacht slecht geslapen heb kom ik niet zo makkelijk in de benen. En afgelopen week ook nog de avondvierdaagse gelopen dus het valt niet mee om de loopkleren aan te trekken!
De start is in de kantine van WION in Ommoord. Mijn plan is om 7.30 te vertrekken voor 45 km maar dat red ik niet, om 7.50 ben ik aangemeld voor 35 km en ga op pad....

Het lijkt een beetje dezelfde route te zijn als twee jaar terug, toen ik met Arie en Carla deze tocht liep. Zij waren toen vreselijk onder de indruk van al het moois dat Rotterdam te bieden heeft.
De Irenebrug zit ook weer in de route, ik heb mijn routebeschrijving niet nodig want er wordt weer als vanouds prima gepijld! De pijlen zijn niet te missen. Ook de route langs de Bergse Plas, het Prinsenmolenpad is bekend. Het pad is ingrijpend veranderd, geen asfalt meer maar een soort steenslagpad. En veel groen is weg en opgeknapt.




De Bernhardkade






De eerste rust is bij het nieuwe metrostation Melanchthonweg. Deze ken ik niet, dus toch een kleine wijziging in de route. Het is een verzorgingspost van onze eigen vereniging zoals altijd bemand door Yvonne die mij een lekker bakkie koffie aanreikt. Plus een stukje ontbijtkoek en dat alles helemaal gratis!


Metrostation van de Randstadrail, Melanchthonweg






Vanuit deze post gaan we richting Overschie en dit is een bekend stukje Rotterdam, hier heb ik regelmatig gewandeld. Een dame komt haar tuintje in en vraagt aan mij wat voor wandeling ik loop want ze zag zoveel mensen langs haar tuin lopen. En ik vertelde haar wat ik aan het doen was. O, leuk! zei ze ......
De rust bij speeltuin "Schiewijk" ken ik ook niet. Het is hier niet zo erg druk, en ik maak dankbaar gebruik van de WC. En ik ga even in het zonnetje zitten voor een bammetje. Helaas ben ik mijn zonnebril vergeten, dat zal ik vanavond moeten bezuren. Gelukkig heb ik wel een petje op, dat scheelt een stuk. Als ik wegga, loop ik Antoine tegen het lijf, lid van de Dordtse bende. Hij traint dus ook voor de 4daagse.

En dan krijgen we een verrassend "RWV" pad, dat wil zeggen, kris-kras door een bebost terrein. Goed aangegeven d.m.v. papieren pijlen, cross ik door dit bosje. Leuk!
We lopen richting het Wilgenplasstation van de NS maar niet voordat we een open terrein overgestoken zijn. Hier schijnt de zon ook uitbundig en hier mis ik mijn zonnebril het meest.
Vanaf dit station lopen we naar de volgende verzorgingspost bij de Adrianalaan. De rij voor de soep is lang, maar de moeite waard om even te wachten op deze heerlijke verse tomatensoep. Ook weer geheel gratis! En ik ga lekker in het gras zitten genieten van mijn soepje.
Ik doe ook even mijn schoenen uit want de tenen gaan protesteren. Mijn nieuwe zolen heb ik thuis gelaten, die bevallen toch niet helemaal.

Het Lage Bergse bos zit ook weer in de route en ik loop nu weer richting de volgende rust, het restaurant 't Hoekse Hout. Hier heb ik twee jaar terug gezeten met Arie en Carla en de kippetjes liepen hier toen vrij rond. Nu heb ik geen kip gezien, wel gehoord. Eventjes rust met een lekkere ijsthee en ik klets wat met een paar wandelaars die ook aan mijn tafeltje zitten.
Het is hier heerlijk zitten maar ja, de tocht moet afgemaakt worden, al heb ik er helemaal geen zin meer in.

De golfbaan zit ook in het parcours, we moeten weer de grote heuvel over. Dat is zwaar en ik kom hijgend weer boven. Ik ga even op een bankje zitten om wat te drinken. Daarvoor moet ik een fles uit mijn rugzak halen, de camelbak heb ik niet bij me. Maar ben ook wel even toe aan 5 minuutjes pauze, het is best warm! Ik kijk naar twee golfers die een balletje slaan.
Bij het Hertenpad is weer een RWV verzorgingspost waar een heerlijke fruitsalade wacht. En Ivonne van de Pad is er ook, ik ga even bij haar zitten in een heerlijke stoel. Die zit zo lekker dat ik nu helemaal geen zin meer heb om verder te gaan! Blijkt mijn rugtas open te staan, en er was niemand die mij een seintje gegeven had! En er hebben toch heel wat mensen mij gepasseerd.

Het is nog zes kilometer naar de finish. Die zes kilometer loop is samen met een man die zijn route van 55 km ingekort heeft. Hij vraagt aan mij hoe ver ik nog moet en ik vertel dat ik 35 km doe en nog zes km te gaan heb. Hij kletst aan één stuk door en dat is best gezellig. We hebben kinderen van dezelfde leeftijd en volgens mij is hij net zo oud als ik. De kilometers gaan ongemerkt onder mijn voeten door. Voor ik het weet is de finish in zicht en het is half 5 als ik mij afmeld. Het is heel gezellig bij de sporthal, de muziek staat hard en het zonnetje schijnt. De dames van de organisatie zitten lekker buiten.
Om 17.00 uur stap ik mijn huis weer binnen en ga vroeg naar bed, mijn slaap inhalen!
De foto's staan aan de rechterzijde onder kopje "foto's". De foto's in deze tekst heb ik van internet gehaald.

Geen opmerkingen: