Totaal aantal pageviews

vrijdag, juni 12, 2009

Avondvierdaagse 8-6 t/m 11-6 4 x 10 km





Twee leuk uitgedoste dames




Nou dit was de natste vierdaagse ooit! Op maandag ging ik,nadat ik me digitaal aangemeld had, mijn startkaart halen. Ik was met de auto naar de zaak gegaan zodat ik ruim op tijd aanwezig kon zijn. En dat lukte, er stond ook helemaal geen rij en kon gelijk doorlopen.
We liepen vandaag de blauwe route, richting polders van de Maaswijk. Een beetje saaie route want de wegen zijn superlang. Ik kwam Angelique en Sjaak weer tegen, vorig jaar op de derde dag kennis gemaakt. Hun zoontje liep voor de eerste keer mee, en dat viel niet mee, kon ons bijna niet bijhouden.
Vandaag was het droog, gelukkig, maar ik moest mijn jasje wel aanhouden. Ik maakte ook kennis met Liza, een enthousiast meisje van 10 die met haar vader voor het eerst individueel meeliep omdat haar school ermee gestopt was. Ze had een behoorlijk tempo! Ik kwam trouwens helemaal geen scholen tegen deze keer, zouden meer scholen ermee gestopt zijn? Ik was om 20.50 uur binnen, mijn snelste 10 km ooit!

Op dag twee was de bruine route, richting Sterrenkwartier. Via de Meeldijk, een klein stukje en dan de Voordes door richting het skate park. Angelique en Sjaak weer gezien maar het 10-jarige meisje niet, misschien zijn ze eerder gestart. Ik heb voor de zekerheid een parapluutje gekocht en heb deze heel even nodig gehad. Onderweg kregen we een leuk rugzakje van de avondvierdaagse. De controleurs zijn ieder jaar hetzelfde, wel leuk om steeds dezelfde gezichten te zien! Ik heb een beetje last van mijn voeten, zouden de zooltjes toch niet goed zijn???!

Woensdag is traditioneel de langste dag, en een natte! De hele avond miezerregen, een een flinke bui op het laatst. Onderweg kregen we een ijsje, wel leuk maar koud hoor! We mochten dit keer over de Hongerlandse dijk lopen, normaal is deze dicht ivm de bouwwerkzaamheden daar. Wat ik wel jammer vond is dat je weer overal stokjes en papiertjes zag liggen terwijl er genoeg bakken stonden om je vuil te deponeren! En neem het anders mee naar huis, zoals ik gedaan heb. De organisatie gaf ook witte vuilniszakken mee, die zag je ook overal op straat liggen! Ik heb hen verteld dit niet meer te doen, heeft toch geen zin...............
We liepen door de Akkers, via de Westdijk naar de Hoek om vanuit daar weer naar het centrum te lopen. Beetje saaie route wel weer.
Op het laatste stukje nog fout gelopen ook, het was een beetje onduidelijk aangegeven, maar veel maakte het niet uit. Ik had er precies twee uur over gedaan en kwam verzopen van de regen thuis! Angelique en Sjaak ook weer gezien.

Donderdag, de laatste dag begon zonnig, mijn zonnebril ging op. En Liza en haar vader waren er ook weer, ik heb een eind met hen meegelopen. Dat ging prima, ze had het hoogste woord, aan één stuk door liep ze te kletsen. Wel heel gezellig hoor! We waren bijna in het centrum toen het heel donker begon te worden! Het ging keihard waaien en zag er dreigend uit. We zouden het niet droog houden. En dat klopte, in het centum aangekomen regende het. Wat zag dat er droevig uit, het publiek stond te schuilen onder het flatgebouw waar we langs moesten. Er was even een opstopping, de burgermeester stond er en iedereen wilde een handje geven!
En de zon begon weer door te breken en een dubbele regenboog verscheen. Hier ben ik Liza en haar vader kwijtgeraakt in het gedrang en ik liep alleen verder.
Ook een beetje jammer was dat er geen bloemen voor me waren, Hans had een voetbalwedstijd, de laatste van het seizoen. De kinderen hadden andere bezigheden.
Het laatste stuk ging over de Gaddijk (alweer!) en mijn muziekje hield me gezelschap. Ik was weer snel op het startbureau en mocht mijn plaatje, nummer 16 in ontvangst nemen. Nog even met de dames achter de tafel gekletst en daarna snel naar huis, lekker douchen en droge kleren aan. Doordat ik een wondje op mijn enkel had, mijn lage (oude) schoenen aangedaan, en natuurlijk weer een blaar(tje) opgelopen. Dit was duidelijk geen tien kilometer, ik was om half negen al thuis.

Geen opmerkingen: