Totaal aantal pageviews

zondag, maart 15, 2009

Voetstappentocht 14 maart 2009

Eens per jaar wordt er een wandeltocht georganiseerd alleen voor de mensen die regelmatig op het wandelforum van Walkers4Walkers komen. Het animo voor deelname is dit jaar erg groot. De plaats en het tijdstip van vertrek is zoals vorig jaar in sporthal Helsdingen in Vianen rond negen uur. Ik mag met Danyell meerijden en samen komen wij daar om klokslag 9 uur aan. Er zijn dan al een aantal leden gearriveerd en niet veel later komt de rest.

We begroeten elkaar hartelijk, het is net een grote familie, en we vertrekken om half 10 richting Meerkerk. Niet nadat er eerst een groepsfoto is gemaakt!
De routebeschrijving staat op één A-4tje en dat beslaat ruim 30 km dus dan weet ik het wel: veel lange, rechte wegen! Nou ja, het gezelschap waarin ik mij bevind is heel gezellig dus de tijd zal zeer snel voorbij gaan zonder ik er erg in heb.

De temperatuur is zacht, maar er staat een harde wind. En aanvankelijk schijnt de zon een heel klein beetje maar het wordt later erg bewolkt en het regent ook af en toe. Dat bij elkaar opgeteld wordt het toch wel erg fris!

In de route zitten vier (!) rusten gepland in horeca gelegenheden, die deze dag een topomzet hebben door ons.....
Na de eerste rust in Hei en Boeicop, gaan Syl, Sunny Inger en ik met zijn viertjes op pad, de rest is al vertrokken want die lopen harder en hadden al een tijdje in cafe het Trefpunt gezeten. Het eerste stuk ik het laatste stuk van vorig jaar. Na deze rust gaan we richting Meerkerk, en het waait behoorlijk! Een lang stuk langs een kanaal gelopen. Over ruim 6 km is alweer de tweede rust, bij cafe het Kleine Brughuis. Daar neem ik een soepje maar de soep van de dag is op dus ik krijg erwtensoep. Die is zo stijf dat mijn lepel er rechtop in blijft staan! Het is erwtenmoes. Maar hij smaakte best lekker al mag hij van mij wel iets warmer zijn. Ik ga er niet mee terug anders werd de rust te lang.

Na deze rust gaan we richting Ameide en inmiddels gaat het een klein beetje regenen. Het plenst niet maar miezert en ondanks deze miezer worden we toch wel kletsnat! We volgen een deel van de Lek en Lingeroute. We komen een paar wandelaars tegen die vragen waar wij vandaan komen. Syl roept: "Geen idee". Ze vragen of we een georganiseerde route lopen. Wij volmondig: JA!
Op dit gedeelte is niets te beleven, we bekijken de huizen die langs de weg staan en we zwaaien naar mensen die toevallig voor het raam staan. Bart, Marc en Ed waren een stuk verkeerd gelopen en zij lopen een stukje met ons mee. Als we in Ameide aankomen, is er een loopwedstrijd gepland en we zien allerlei atleten voorbijstuiven in strakke broekjes.
Bijna lopen we het cafe Het wapen van Ameide voorbij, de vlag staat verdekt opgesteld.
Als wij binnenkomen, gaat het grootste gedeelte van de groep alweer op pad, omdat zij al een tijdje daar zitten.

Nu volgt een doodsaai stuk, een ellelange dijk waar auto's ons voorbij stuiven. Gevaarlijk ook want ze rijden niet normaal zo hard! Ik ben het nu een beetje zat en eindelijk zien we de kerktoren van Lexmond opdoemen, maar die lijkt niet dichterbij te komen. De laatste rust in cafe de drie Snoecken komt als geroepen! Daar brandt de kachel en kan ik mijn vestje drogen die inmiddels erg nat is geworden. Mijn jas is al droog. Als mijn vest droog is gaan we voor het laatste stukje op pad, we snijden de boel af. Ditmaal gaat de weg niet over een dijk en al snel komen we Vianen binnen. Half 6 is het inmiddels! Aangekomen in het sportcafe van de sporthal is het uitblazen met een biertje en bitterballen.
Er zijn mensen die na afloop gaan chinezen, maar wij vertrekken met zijn tweetjes weer naar huis. Daar kom ik om half 8 weer aan, moe maar ondanks de saaie wegen heb ik toch genoten van deze dag.
Als je dit gelezen heb, wil je dan een reactie in het gastenboek zetten, dat zou ik erg leuk vinden!

1 opmerking:

*~Gon~* zei

Hoi meis.. Het was gezellig he!

Enne.. mag ik ook bij je linkjes staan? *bedeldebedel*