Totaal aantal pageviews

dinsdag, maart 24, 2009

Enkeltje Oud-Beijerland

Omdat mijn schoonzusje haar verjaardag vandaag viert en het prachtig weer is, ga ik wandelen naar Oud-Beijerland i.p.v. met de auto! Het is ongeveer 17 km dus dat is goed te doen.

Ik vertrek om half 11, maar na 5 minuten kom ik erachter dat mijn MP3 leeg is (ik heb hem gebruikt bij het fietsen naar de zaak) en ga weer terug. Gelukkig heb ik nog een kleine Ipod liggen.
Dus klokslag 11.45 uur vertrek ik richting Simonshaven.

Het zonnetje schijnt, maar er waait een frisse wind en dat is in de polder goed te voelen! In Simonshaven zet ik een paar schattige lammetjes op de foto en natuurlijk het witte kerkje.

Als ik Simonshaven uitloop, kom ik op een dijk, de Schuddebeursedijk. Die is ontzettend (nou....ontzettend) lang! Uiteindelijk kom ik aan bij de steiger van de veerpont die keurig op mij wacht om vervolgens gelijk weg te varen. Hierdoor verlies ik geen tijd.

En dan is het nog een klein stukje naar Oud-Beijerland. Om 13.45 uur ga ik even op een bankje zitten, mijn maag knort en ik vind het niet fijn lopend te eten. Ook moet ik erg nodig plassen maar zie geen gelegenheid dat te doen, het is best druk met fietsers en auto's.

Dan maar even ophouden. In Oud-Beijerland ga ik een fietspad op en ik weet niet waar die uitkomt, waarschijnlijk in het dorp. Ik zie het wel. Het gemeentehuis van Oud-Beijerland staat er mooi bij dus dat zet ik even op de kiek.

In het centrum is het heel stil en als ik het centrum uitkom zie ik een benzinestation. Helaas voor mij, ik loop over de dijk en zie geen kans naar beneden te lopen. Pfff.... het wordt nu spannend!
Als ik het centrum uit ben krijg ik een belletje van Hans die zit inmiddels bij zijn zus in de tuin. En niet veel later kom ik daar ook aan. Ik heb precies drie uur gelopen en kan ik eindelijk naar het toilet!
Ik heb het even nagemeten op www.afstandmeten.nl en de exacte afstand is 16,75 km. Minus de 200 mtr over het Spui met de pont.
Bekijk je ook even mijn gastenboek? En zet er meteen een berichtje in!

Geen opmerkingen: